بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، سه هزار و ۲۹۶ نفر مصدوم تصادف، در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۳۱۰ نفر مرد و ۹۸۶ نفر زن هستند.

معاینه بیش از سه هزار مصدوم تصادف در پزشکی قانونی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر سلحشور، در خصوص علت استفاده از عبارت مدعی در اعلام آمار تصادفات را وجود صدمات ساختگی توسط افراد مراجعه کننده برشمرد و در این خصوص گفت: صدمات ساختگی ادعا شده توسط افراد هم در نزاع و هم در تصادف قابل تشخیص هستند. کارشناسان پزشکی قانونی، بر اساس کتب مرجع موجود در پزشکی قانونی و تجربه و آموزش‌های لازم در این خصوص، در اکثر مواقع صدمات ساختگی را تشخیص داده و به مرجع قضایی اعلام می‌دارند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرد.

بدیت ترتیب، با بررسی‌های کارشناسان پزشکی قانونی مشخص شد، طی هشت ماهه منتهی به آبان، صدمات چهار نفر ساختگی بود. همچنین مصدومیت ۱۳ نفر شامل صدمات حقیقی و ساختگی هستند که مراتب به مراجع قضایی اعلام شده است.

بررسی تفکیک ماهانه آمار مصدومین تصادف نشان می‌دهد، شهریور ماه به تعداد ۵۰۱ نفر بیشترین و آبان ماه با تعداد ۳۹۱ نفر، کمترین تعداد را داشته‌اند.

مطابق این گزارش، بجنورد با یک هزار و ۵۵۲ نفر مصدوم در تصادفات، بیشترین آمار را دارد که می‌توان گفت روزانه بیش از شش نفر مصدوم در بجنورد معاینه شده‌اند. بعد از آن شهرهای شیروان با تعداد ۵۷۱ نفر، اسفراین با ۵۱۰ نفر، آشخانه با ۴۴۷ نفر، فاروج با ۱۵۵نفر، جاجرم با تعداد ۱۵۵ نفرو راز با ۳۸ نفر در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.