اصفهان- رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به اینکه محصولات قاچاق آیفون با اجرای طرح رجیستری دیگر در شبکه خدمات نمی گیرند، گفت: با اجرای فاز دوم طرح رجیستری تلفن همراه در گوشی های آیفون، این محصولات حدود ۲۰ درصد گران تر شود.

اجرای مرحله دوم اجرای طرح رجیستری از نیمه آذر ماه/ گوشی های آیفون ۲۰ درصد گران شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن میرشمشیری پیرامون اجرای طرح رجیستری در بازار تلفن همراه، اظهار داشت: با اجرای این طرح هر گوشی که در شبکه فعال شود شناسنامه دار خواهد شد و با رجیستر شدن آن خط دهی و قابل استفاده می شود.

وی با اشاره به مرحله دوم اجرای طرح رجیستری از نیمه آذر ماه، اظهار داشت: مطابق گفته های آذرجهرمی وزیر ارتباطات، در این مرحله از ابتدای بامداد روز ۱۴ آذر ماه گوشی های تلفن همراه با برند آیفون یا اپل، اگر به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند دیگر رجیستر نمی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان افزود: البته قرار است این سریال گوشی به صورت یک ماه در شبکه مهمان باشد و در صورتیکه فردی به صورت توریستی گوشی را به کشور آورده باشد و با پرداخت هزینه های آن، وارد شبکه مخابرات خواهد شد و اگر از زمان یک ماهه عبور کند به هیچ وجه شبکه به این محصولات خدمات ارائه نخواهد کرد.

وی بیان داشت: مردم از طریق سامانه ای می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد طرح رجیستری کسب کنند با این وجود متاسفانه هنوز شفاف سازی دقیقی در مورد این طرح صورت نگرفته است.

میرشمشیری درباره ابهامات مردم نسبت به خرید گوشی های آیفون که تا پیش از ۱۴ آذر ماه انجام شده است، تاکید کرد: گوشی هایی که از ۱۰ سال، یک روز و یا ده دقیقه پیش از ۱۴ آذر ماه در شبکه فعال شده بودند برای همیشه فعال خواهد بود اما گوشی ها و محصولات آیفون قاچاقی که از این تاریخ به بعد بخواهد در شبکه رجیستر شوند مخابرات دیگر به آن سرویس نمی دهد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح رجیستری از این به بعد ورود غیرقانونی و قاچاق گوشی های آیفون یا اپل به کشور ممنوع خواهد شد و اگر فروشنده ای از قبل به طور غیرقانونی وارد کرده باشد و جنس خود را نفروخته باشد، مجبور است این محصولات را به صورت قطعه به فروش برساند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان خاطرنشان کرد: البته گوشی های برند آیفون که با گارانتی و به طور قانونی وارد کشور شده اند با اجرای طرح رجیستری، مشکلی در شبکه نخواهند داشت.

وی با اعتقاد بر اینکه تا این لحظه نزدیک ۹۰ درصد گوشی های آیفون موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور شده اند، گفت: ۱۰ درصد دیگر مربوط به شرکت هایی است که به صورت قانونی اقدام به واردات محصولات آیفون از طریق گمرک و پرداخت حقوق قانونی آن کرده اند در حالیکه طی سال های گذشته ۱۰۰ درصد گوشی های آیفون به صورت قاچاق وارد کشور می شد.

میرشمشیری در خصوص اجرای طرح رجیستری دیگر برندهای گوشی تلفن همراه در کشور، بیان داشت: در مرحله اول گوشی های اپل رجیستر می شود و مجددا برندها و مدل های دیگر وارد طرح رجیستری خواهد شد.

وی در خصوص میزان افزایش قیمت تلفن همراه از ابتدای فاز نخست طرح رجیستری در کشور از آبان ماه تاکنون، گفت: حدودا گوشی های آیفون X با گارانتی و بدون گارنتی بین یک و نیم تا ۲ میلیون تومان تفاوت دارد و محصولات با گارانتی گران تر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان افزود: متاسفانه بانک مرکزی پیش از اجرای مرحله اول طرح رجیستری تلفن همراه در ۲۶ مهر ماه برخلاف حمایت از واردات قانونی و در سمت و سوی حمایت از قاچاق، ارز مبادله ای را از تلفن های همراهی که به صورت قانونی وارد می شد حذف کرد که این تصمیم سبب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت گوشی موبایل در برندهای مختلف شد.

وی پیش بینی کرد: با اجرای فاز دوم طرح رجیستری تلفن همراه در گوشی های آیفون، این محصولات حدود ۲۰ درصد گران تر شود.

میرشمشیری البته افزود: با اجرای طرح رجیستری قیمت گوشی تلفن همراه گران نمی شود اما به دلیل اینکه حقوق قانونی و گمرکی آن پرداخت می شود با هزینه واقعی به فروش می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.