کرج- رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه آموزش نماز در مدارس و دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد گفت: امروز قرآن مهجور مانده است و طلاب باید در کنار دروس خود مهارت هایی را بیاموزند که از آن جمله مهارت قرآن آموزی است.

آموزش نماز در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، حجت الاسلام قرائتی در دومین اجلاس استانی نمازالبرز که صبح امروز دوشنبه و با عنوان «نماز و فضای مجازی» برگزار شد اظهار کرد: توانمندی و داشتن مهارت یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های علم‌آموزی در جامعه به منظور نجات و توسعه بیشتر کشور است بنابراین باید هر مدرک دیپلمی که به افراد داده می‌شود با یک هنر همراه باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در این اجلاس ضمن توصیه به دوری از کارهای بیهوده در جامعه اسلامی گفت: سرمایه های انسانی و اجتماعی با کارهای بیهوده از بین می رود و نباید گذاشت این پتانسیل عظیم از بین برود.

وی با تاکید بر مساله مهارت آموزی طلاب، ابراز داشت: از جمله مهارت هایی که در خصوص طلاب باید به آن توجه کرد مهارت تفسیر قرآن و آشنایی با این کتاب شریف است، عدم مهارت و توانایی در مسائل قرآنی و دینی، سبب ضعف طلاب در مواجه با جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه در دوره طلبگی باید به طلبه مهارت‌های کلاس‌داری، سخنوری، پاسخگویی به شبهات و تفسیر قرآن را آموزش داد تا بتواند در جامعه اثرگذار باشند تصریح کرد: راه اندازی جلسات تفسیر قرآن در مساجد و محلات و توجه به مفاهیم و آموزه های قرانی در منابر و جلسات تبلیغ دین بسیار مهم و ضروری است و لازم است در منابر به این امر اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه قرآن مهجور است وباید آن را در کنار نماز جدی گرفت گفت: مشکل معنویات است و الان آمریکا مشکل مادی ندارد  وبیشترمشکل معنوی دارد.

وی علاوه بر توصیه بر خواندن هفته ای یک کتاب تصریح کرد: متاسفانه در جامعه پرداخت زکات جدی گرفته نمی‌شود نباید فراموش کنیم پرداخت زکات به ریشه‌کنی فقر در جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام قرائتی در توصیه ای به مسئولان و متولیان آموزش کشور تغییر در نظام آموزش را خواستار شد و افزود: به جای محفوظات به مهارت ها مدرک داده شود و فارق التحصیل حذف شود چون انسان هیچ کجا از تعلیم و تعلم فارق نمی شود.

وی منشا تغییر را از خود دانست و گفت: معلمان منتظر همایش و سمینار نباشند و تغییر را  از همین لحظه در رفتار و شیوه تربیتی دانش آموزان اجرا کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با ذکر ۲۰ نکته در تفسیر «و بالوالدین احسانا» بر احترام به والدین و شیوه اسلامی معاشرت اجتماعی تاکید کرد.

دومین اجلاس استانی نماز با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، استاندار، معاونین وی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش البرز در کانون فرهنگی تربیتی امام علی کرج آغاز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.