بجستان- مسئول ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت: نماز مهترین چیزی است که می تواند در همه زمینه ها به جامعه و خانواده ها کمک کند و اگر نماز در خانواده ای بمیرد هیچ اخلاقی در آن شکل نمی گیرد.

عدم توجه به نماز در خانواده بی اخلاقی را در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا صبح دوشنبه در شورای اداری بجستان گفت: بحث پیشگیری از خطرات امروزه مهمترین مقوله ای است که باید به آن پرداخت زیرا آسیب ها به شدت در حال پیشروی هستند و اگر پیشگیری نکنیم این سونامی ما را هم فراخواهد گرفت.

مسئول ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: در کتاب تحف العقول داریم روزگاری خواهد امد که ادمها اگر گرگ نشوند گرگها انها را خواهند خورد و این منظور توانمندی افراد است که باید با توجه به زمان خودمان را توانمند کنیم وگرنه در مقابل دیگران چاره ای جز بالا بردن دست و تسلیم شدن نخواهیم داشت.

وی گفت: در همه کارها مشارکتهای مردی امروزه جواب داده و این امر مهم ترویج فرهنگ نماز نیز جز با مشارکت مردم میسر نخواهد بود و هر کس به اندازه توانش باید استین بالا بزند.

سبحانی نیا با تاکید بر اینکه امروز نماز قلب خانواده و جامعه است گفت: اگرقلب از کار بیفتد تمام اعضا و جوارح از کار می افتند و نماز در خانواده بمیرد هیچ اخلاقی در ان خانواده شکل نمی گیرد.

وی نگرانی همه خانواده ها از فضاهای مجازی را مشکلی دیگر درجامعه عنوان نمود و افزود: اگربه این مهم نپردازیم و نسبت به ان بی تفاوت باشیم خانه از پای بست ویران خواهد بودوهمه افراد چه دانش اموز و طلبه و معلم و روحانی که در این زمینه میتوانند اظهار نظر کرده و مطلبی مفید داشته باشند باید وارد کار شوند خصوصا به اموزش و پرورش پیشنهاد داده ام که کانالی برای دانش اموزان ایجاد کنند و افراد خلاق و صاحب نظری که می توانند کار خوبی را ارائه دهند نیز تشویق نماید.

مسئول ستاد اقامه نماز استان عدم توجه به نماز و مسائل دینی را ضعف پدر و مادر در خانواده و روحانیون و مجریان در مساجد دانست و گفت:مهارت گفتگو در حوزه دین ضعیف است یا تحکم است یا تحقیر و چون زبان هم را نمی فهمیم نمی توانیم پاسخگوی سوالات دینی بچه ها باشیم باید مادران در گروهای ۳۰ یا ۴۰ نفری گردهم جمع شوند و موفقیتهایشان را برای جذب بچه بیان کنند و راهکار ارائه دهند.

فرماندار بجستان یکی از بحثهای مهمی که امروزه مورد تاکید رهبری و دولت نیز می باشد را بحث اسیبهای اجتماعی خواند و گفت: و در این زمینه توجه به  بحث  شعائر دینی و خصوصا نماز می تواند  اسیبهای اجتماعی را به حداقل برساند.

وی پیش قراول این جلوگیری را نماز دانست و افزود:  گرچه بجستان در مراسمات مذهبی و ادعیه و اذکار پیش قراول شهرستانهای دیگر هستیم واین نیز علاوه بر اینکه باید به ایندگان منتقل شود بیشتر دقت شود که نگاه مردمی به این امورهر چه پررنگ تر باشد موثر تر نیز خواهد بودودر بحث نماز نیز مردمی بودن ارزش و توجه به کار را بیشتر خواهد کرد.

حسین ابراهیمی گفت: در این زمینه اوقاف و مهدکودکها واموزش و پرورش باید ورود پیدا کنند.

فرماندار بجستان در زمینه جذب اعتبارات سال جاری به مسئولان ادارات هشدار داد: همه موظفند مبادله های موافقت نامه های عمرانی را تعیین و انجام دهند واگر کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد نخواهم پذیرفت و لذا دستگاهی که در جذب اعتبارات کوتاهی کند سال گذشته از حجم اعتباراتش کم خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.