قزوین_ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: آماده همکاری همه‌جانبه با بانوان اصحاب رسانه هستیم.

آماده همکاری همه‌جانبه با بانوان اصحاب رسانه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، معصومه مرادیان در دیدار جمعی از بانوان استان که در سالن باقرالعلوم(ع) استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بانوان اصحاب رسانه قشر اثرگذار و مهمی در جامعه هستند و اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین برای همکاری همه‌جانبه با آنان آمادگی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل شورای زنان و رسانه اضافه کرد: به اهمیت فعالیت بانوان خبرنگار واقف هستیم، اعتقاد داریم و از همین رو تأکید می کنیم که این شورا در اسرع وقت تشکیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: همچنین از دیدار بانوان اصحاب رسانه استان استقبال می‌کنیم و می‌توانیم در هفته آتی، زمانی را برای این موضوع هماهنگ کنیم.

مرادیان ادامه داد: باید از ظرفیت بانوان توانمند در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود و استانداری بر مشارکت بیش از پیش بانوان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید دارد.

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: امروز بسیاری از مسئولان به اهمیت و تأثیرگذاری رسانه‌ها آگاه هستند و انتظارات زیادی از اصحاب رسانه وجود دارد که با وجود مشکلات متعدد برای اصحاب رسانه تحقق آن بدون حمایت از این قشر، امکان‌پذیر نیست.

میترا بهرامی اضافه کرد: بخش زیادی از جامعه رسانه‌ای استان را بانوان تشکیل می‌دهند و این قشر با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین حوزه مدیریت زنان استان و نیز بانوان رسانه قزوین به صورت دوطرفه به حمایت یکدیگر نیاز دارند.

وی اضافه کرد: بانوان حوزه رسانه در استان به واسطه توانمندی، آگاهی نسبت به مسائل روز و تریبون‌هایی که در اختیار دارند، می‌توانند در کاهش مشکلات حوزه زنان بسیار اثرگذار واقع شوند و از این رو تشکیل شورای بانوان و رسانه استان با حضور زنان خبرنگار قزوین می‌تواند کمک دوسویه برای مدیران حوزه زنان و نیز بانوان قشر رسانه باشد.

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان قزوین ادامه داد: برخی رسانه های استان، صفحات و مطالب ویژه بانوان دارند و بانوان دغدغه‌مند و متخصصی در آن فعالیت می‌کنند که می‌توانند از طریق کار حرفه‌ای خود در کاهش مشکلات بانوان گام بردارند.

بهرامی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که استانداری به ویژه اداره‌کل امور بانوان و خانواده می‌تواند برای بانوان قشر رسانه انجام دهد، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌هایی با موضوع زنان و خانواده است که به شناخت بیشتر بانوان رسانه از وضعیت زنان و خانواده در استان کمک می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی شخص استاندار و ادارات‌کل دفتر استاندار و روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه خبرنگاران حوزه های تخصصی در استان، کمیته آموزش خانه مطبوعات در صورت حمایت و همراهی اداره کل امور بانوان نیز اقدامات لازم برای برگزاری دوره تخصصی خبرنگاران حوزه زنان را پیگیری می‌کند.

دبیر هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قزوین همچنین از مدیرکل امور بانوان استانداری خواست تا از آنجا که استاندار قزوین نیز در دیدار اخیر با اعضای هیئت مدیره، بر پیگیری مسائل حوزه رسانه از طریق خانه مطبوعات به عنوان صنف رسمی اصحاب رسانه استان تأکید کرده است، اقدامات مورد نظر حوزه بانوان استانداری نیز از طریق خانه مطبوعات به انجام برسد.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که همواره اصحاب رسانه های استان خواستار توجه بیشتر مسئولان به آن هستند، جلوگیری ادارات از دسترسی آزاد به اطلاعات و نیز محرمانه قلمداد کردن آمار و اطلاعات غیرمحرمانه است که در این زمینه از اداره کل اموز بانوان و خانواده استانداری انتظار می رود داده‌ها و اخبار مربوط به این حوزه را تا حد امکان رسانه‌ای کنند؛ زیرا رسانه‌های قزوین نیز بدون شک برای اطلاع‌رسانی آن در چارچوب اخلاق و مصالح جامعه و نظام عمل خواهند کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.