معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: توسعه سواحل مکران برای پیشرفت دریا محور کشور بسیار مهم است.

به گزارش قدس آنلاین، امیردریادار حبیب الله سیاری در مراسم افتتاح فرودگاه شهدای ۷ آذر جاسک بیان داشت: اکنون مهمترین مرز ما سواحل مکران است چون دروازه طلایی به آبهای آزاد است که ارتباط با دنیا را فراهم می کند.

امیر دریادار سیاری افزود: دریا و ساحل در طول تاریخ منبع ثروت بوده است اما قدرت ها و استکبار جهانی به مرور زمان ما را از سواحل دور کردند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به موفقیت راهبردی کشور با توسعه سواحل مکران افزود: تنها ۲۰درصد توسعه سواحل مکران می تواند منجر به توسعه استان شود اما ثمره اصلی این توسعه به کشور بازمی گردد.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی اهمیت توسعه سواحل مکران و اقتدار نیروی دریایی برای امنیت در سواحل، شرق تنگه هرمز و حضور در آبهای آزاد را به صراحت اعلام فرموده است.

امیر دریادار سیاری افزود: امروز ناوهای نیروی دریایی ارتش مایل ها از مرزهای آبی کشور فراتر رفته و اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان می دهند. توسعه سواحل مکران برای پیشرفت دریا محور کشور بسیار مهم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این بهره برداری تبلور اقتصاد نظام است و موجب برقراری عدالت اجتماعی می‌شود.

دریادار حسین خانزادی در مراسم بهره برداری از فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک افزود: با بهره برداری از این فرودگاه مناطق کمتر برخوردار به امکانات ملی دسترسی پیدا می‌کنند تا قدم مهمی در جهت محرومیت زدایی برداشته شود.

وی گفت: امروز حمل و نقل به عنوان جزء جدایی ناپذیر، برای توسعه مناطق کمتر برخوردار مطرح است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حمل و نقل هوایی علاوه بر ظرفیت‌های ملی موجب توسعه مناطق مختلف نیز می‌شود.

دریادار خانزادی گفت: این بهره برداری با اشتراک گذاری امکانات منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش میسر شد تا ابعاد جدیدی از خدمات نیروی دریایی ارتش در این منطقه صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.