بیرجند- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۶۰ نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال از محل قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۰ نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمد ابراهیم شرکاء به تعداد نیروگاه های خورشیدی فعال در خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ نیروگاه خورشیدی فعال در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد ۱۸ مورد با ظرفیت ۵ کیلووات برای مشترکین خانگی و  ۲ نیروگاه با ظرفیت ۸۰ و ۱۰۰کیلووات هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به تعداد امتیاز نیروگاه خورشیدی واگذار شده در استان بیان کرد: در این راستا تا کنون تعداد ۳۶۵ امتیاز نیروگاه خورشیدی واگذار شده است.

شرکاء با بیان اینکه از این تعداد ۳۴۵ امتیاز در سال ۹۵ واگذار شده است تصریح کرد: همچنین ۲۰ امتیاز دیگر در سال ۹۶ واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۶۵ امتیاز واگذار شده در سال ۹۵ , ۳۰۰ امتیاز مربوط به مددجویان کمیته امداد است که ۶۰ امتیاز از آنها در مرحله احداث است و بزودی و تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۲۰۷ مگاوات ساعت انرژی تاکنون از طریق نیروگاه های خورشیدی تولید شده که علاوه برجلوگیری از انتشار ۱۸۶ هزار کیلوگرم آلاینده حاصل از این سرمایه گذاری، بیش ۱۶۱ میلیون تومان از محل خرید تضمینی برق خورشیدی برای مشترکین درآمد ایجاد شده است.

شرکاء به مشوق ها و امتیازات این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه قرارداد خریدتضمینی۲۰  ساله با شرکت توزیع نیروی برق استان، هرکیلو وات ساعت با قیمت۸۰۰تومان برای مولدهای زیر۲۰کیلو وات و۷۰۰تومان برای مولدهای بین۲۰ تا۱۰۰کیلووات توسط شرکت از مشترک خریداری می شود که بالغ بر۱۰برابر میانگین تعرفه ای فروش است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.