اهواز_ وزیر صنعت و معدن و تجارت کشور با اشاره روند رو به رشد صنعت فولاد کشور اظهار داشت: در دنیا مشکلاتی وجود دارد و روند صنعت فولاد با رکود مواجه است اما در کشور ما علاوه بر رشد تولیدات جدید داریم.

میزان سرمایه گذاری در خوزستان نشان از اعتماد به صنعت استان است

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین، محمد شریعتمداری در افتتاح شرکت فولاد اروند کاوه، با اشاره روند رو به رشد صنعت فولاد کشور اظهار داشت: در دنیا مشکلاتی وجود دارد و روند صنعت فولاد با رکود مواجه است اما در کشور ما علاوه بر رشد تولیدات جدید داریم.

وی گفت: در دولت یازدهم قریب بر ۶۶ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد افزایش داشته و نزدیک ۴۰ میلیون تن تولید زیاد شده است.

وی با اعلام اینکه در زمینه صادرات نیز رشد خوبی داشته ایم، افزود: به طوری که ۱ و نیم میلیون تن افزایش صادرات داشتیم و در نظر داریم رکورد ۸ میلیارد تن صادرات نفتی در زمینه فولاد را تجربه کنیم.

محمد شریعتمداری تصریح کرد: البته باید حدود ۱۵میلیون تن صادرات را با توجه به  طرفیت ۵۵ میلیون تنی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: روند تاسیس صنعت در سطح کشور نشان می دهند سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با بیش از ۱۸ درصد جواز رو به رشد صنعت در کشور در حوزه معدن و۲۲ درصد رشد نسبت به ۷ ماهه اول نشان می دهد مردم به آینده صنعت و معدن خوشبین هستند و برای آن سرمایه‌ گذاری می کنند.  

شریعتمداری گفت: همین استان قردادهای صنعتی تنظیم شده دو برابر رشد داشته و نشان از رشد این استان دارد.

وی با ابراز امیدواری از بالا رفتن میزان اشتغال در استان با تاسیس واحد جدید بیان کرد: این مهم به دست مهندسان و کارگران خدوم در صنعت و معدن بدست می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.