کرج- بنیانگذار و موسس ورزش رزمی ایرانی سورنا گفت: این ورزش به دنبال معرفی فرهنگ ناب ایرانی اسلامی با ابزار ورزش درعرصه بین المللی است.

ورزش رزمی«سورنا» به دنبال معرفی فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جمشید هرمزی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری اولین دوره مسابقات کشوری باشگاه های سورنای کشور در کرج اظهار کرد: کشورهای دنیا با ابداع رشته های ورزشی مختلف همواره به دنبال معرفی خود و آداب وسنن شان هستند اما این خلاء در کشور ما دیده می شد.

وی افزود: برای پر کردن این خلاء وکمبود از سال ها قبل وبا همکاری و مشورت دوستان خود ایجاد یک ورزش رزمی ایرانی را در دستور کار قرار دادیم و ماحصل آن امروز فعال شدن ورزش رزمی سورنا در بسیاری از استان های کشور و ۱۷ کشور دنیا است.

هرمزی با تاکید براینکه در حال حاضر آموزش ورزش سورنا درکشورهای مختلف به زبان فارسی صورت می گیرد گفت: یکی از افتخارات ما این است که ظرفیت های فرهنگی کشورمان را از طریق این ورزش به دنیا معرفی کنیم.

موسس ورزش ایرانی سورنا در ادامه گفت: استقبال از این ورزش به خصوص در یک سال اخیر بسیار خوب و غافلگیر کننده بوده است و با توجه به علاقمندی کشورهای مختلف در تلاشیم اولین دوره مسابقات جهانی را اسفند ماه در کشور آذربایجان و شهر باکو برگزارکنیم ودر حاشیه آن اجلاس جهانی وشکل گیری تشکیلات قاره ای را پایه ریزی نماییم.

وی تصریح کرد: در این مسابقات قرار است ۲ تیم منتخب از برترین های مسابقات باشگاه های کشور و ۱۶ تیم از نقاط مختلف دنیا با هم به رقابت بپردازند.

هرمزی در بخشی دیگر از صحبت های خود به ماهیت ورزش سورنا پرداخت و گفت: ورزش سورنا ترکیبی از بازی های بومی محلی وسبک های ایرانی است و وتلاش می کند با فنون و روش های خود رقابت سالم را ترویج دهد.

وی بیان کرد: اصطلاحات این ورزش نیز ترکیبی از زبان فارسی، ترکی و کردی است و معرف خوبی برای ورزش سورنا خواهد بود.

فعالیت ۷ هزار نفر در ورزش سورنا

بنیانگذار ورزش رزمی ایرانی سورنا شکل گیری این ورزش را ماحصل یک کار گروهی ۱۶ ساله دانست و گفت: از سال ۸۰ شکل گیری این ورزش آغاز شده و در حال حاضر به سطحی رسیده که حدود ۷ هزار نفر در کشور به آن مشغول هستند و در البرز به عنوان خاستگاه این ورزش نزدیک به ۳ هزار نفر سورنا کار می کنند.

هرمزی از ایجاد بانک اطلاعاتی ورزشکاران، مربیان وباشگاه های فعال در ورزش سورنا خبر داد و گفت: از مسابقات کشوری باشگاه ها که از روز پنج شنبه  هفته جاری به میزبانی البرز آغاز می شود استقبال خوبی شده و حدود ۴۰ تیم به میزبانی سالن شهدای شهرداری کرج به رقابت خواهند پرداخت.

متولی سبک رزمی سورنا با بیان اینکه برای مسابقات باشگاه های کشور مهمانانی از سراسر کشور به کرج خواهند آمد گفت: در دیگر رشته ها شاهد هستیم هزینه حضور مهمانان از سوی میزبان پرداخت می شود اما در خصوص مسابقات سورنا این اتفاق نیافتاده و خارجی ها با هزینه خودشان به ایران سفر می کنند.

وی در پایان گفت: سورنا دربخش بانوان نیز بسیار فعال است و قرار است مسابقات کشوری آن دی ماه امسال با حضور برترین ها برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.