محاصره مردم یمن آخرین کارت عربستان سعودی است که برای به زانو درآوردن ملت یمن از آن استفاده می‌شود

شیعیان و اهل سنت در برابر صهیونیست‌ها جبهه واحد تشکیل می‌دهند

قدس آنلاین- درحالی که رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن امت اسلامی محسوب ‌می‌شود، برخی رژیم‌های مرتجع عرب، از مدت‌ها پیش عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو را کلید زده‌اند و در این میان، کوچکترین نگاهی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی و عربی ندارند. عربستان سعودی نیز در همین راستا حرکت می‌کند و در عین‌حال، خود را رهبر جهان اسلام تلقی کرده و مدعی است که مدافع حقوق مسلمانانِ اهل تسنن است.

درهمینارتباط و همچنین در خصوص آخرین اخبار و تحولات مربوط به جنگ نابرابر رژیم سعودی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن، گفت‌وگویی با «سیدصادقالشرفی» عضوجنبش «انصارالله» یمنومسئول «کمیته‌های مردمی مقابله با رژیم سعودی» انجام شده است که مشروح آن از نظر می‌گذرد؛

امروز تقویت وحدت مهمترین نیاز جوامع اسلامی است. شما چه راهکارهایی را برای تقویت میان مسلمانان جهت مقابله با تفکر وهابیت و افراطی‌گری پیشنهاد می‌کنید؟

واضح است که وحدت از مهمترین مسائل در جهان اسلام محسوب می‌شود و برای تحقق آن راهکارهای متعددی وجود دارد. اجلاس محبان اهل‌بیت (ع) که اخیرا در تهران برگزار شد وهمچنیناجلاس‌های مشابه آن یکی از این راهکارهاست که درواقع یک پشتوانه برای مبارزان و مجاهدان جبهه مقاومت محسوب می‌شود. برگزاری چنین اجلاس‌هایی موجب می‌شود تامجاهدان جبهه حق درمیادین نبرد بیش ازپیش انگیزه پیداکرده وبه مبارزه با دشمن ادامه دهند. اینگونه بایدگفت که امروزمجاهدان درجبهه‌های مختلف نبرد چه درسوریه وچه درعراق یایمن به چنین حمایت‌هایی به شدت نیازدارند.

یکیدیگرازفوایدمهم برگزاری اجلاس‌هایی نظیراجلاس محبان اهل‌بیت (ع) ایناستکه تمامی اطیاف از شیعیان تا اهل تسنن را گردهم جمع می‌کند و نوعی وحدت کلمه را در میان علما و شخصیت‌های دینی جهان اسلام، به نمایش می‌گذارد. امروز در جهان اسلام همه به خوبی می‌دانند که تروریست‌های تکفیری خطرات بی‌شماری را متوجه مقدسات و مسلمانان کرده‌اند. لذا ضرورت و لزوم اتحاد میان مسلمانان امروز بیش از هر روز دیگری احساس می‌شود. برهمین اساس، باید از تمامی ظرفیت‌های در نزد خود برای تقویت این وحدت تلاش کنیم.

برخی رژیم‌های عربی ازجمله رژیم سعودی اینطور القاء می‌کنند که شیعیان و اهل تسنن با یکدیگر اختلاف دارند. آیا به راستی واقعیت همانگونه‌ای است که آن‌ها منعکس می‌کنند؟

با کمال تأسف همانگونه که اشاره کردید برخی دولت‌ها از وجود اختلافات عمیق و ریشه‌ای میان اهل‌تسنن و شیعیان در جهان اسلام سخن می‌گویند. این در حالی است که طرح اینگونه اظهارنظرها تنها یک تقسیم‌بندی غیرواقعی است. مسلمانان ـ چه شیعه و چه سنی ـ با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند و اگر هم داشته باشند، اختلافات در سطحی نیستند که قابل ذکر باشند. همه مسلمانان امروز در زیر یک چتر قرار گرفته‌اند و آن چتر هم چیزی نیست جز حبّ پیامبر اکرم (ص). این یکی از اصول غیرقابل تغییر مسلمانان است. مسلمانان خود را پایبند به این اصل می‌دانند و هیچگاه آن را نقض نکرده و نمی‌کنند. ایمان به خداوند متعال و اعتقاد به وجود خداوند یکتا و یگانه نیز یکی دیگر از باورهای دینی مشترک در میان اهل‌تسنن و تشیع است.

لذا نمی‌توان تمامی این خطوط مشترک را نادیده گرفت و سخن از وجود اختلافات عمیق میان طیف‌های مختلف جهان اسلام به میان آورد. این بدون شک توطئه‌ای است که باید در مقابل آن ایستاد. ما خطاب به کسانی که تلاش می‌کنند میان شیعیان و اهل‌تسنن اختلاف بیندازند، می‌گوییم که شما خیلی دیر وارد عمل شدید. امروز شیعیان، همان اهل‌تسنن و اهل‌تسنن همان شیعیان هستند. اختلافی نمی‌توانید میان این دو ایجاد کنید.

ارزیابی شما از نقش ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و توطئه‌های آن‌ها برای ایجاد تفرقه و جدایی میان مسلمانان و به ویژه شیعیان و اهل‌تسنن چیست؟

دشمن نمی‌تواند بگوید که شیعیان، به سنت رسول خدا (ص) اعتقادی ندارند؛ همچنانکه نمی‌توند اینگونه وانمود کند که اهل‌تسنن هیچ حبی نسبت به اهل‌بیت پیامبر (ص) ندارند. این اشتباه محاسباتی دشمن است. واقعیت این است که مراکز قدرت و ثروت در جهان به رهبری ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل به دنبال ایجاد دوقطبی میان شیعیان و اهل‌تسنن هستند. این سازمان‌ها و نهادهای مزدور وابسته به رژیم صهیونیستی هستند که خود را به قیمتی ارزان فروخته و برای ایجاد دودستگی میان مسلمانان تلاش می‌کنند. گروه‌های تکفیری توسط چه کسانی حمایت می‌شوند؟ پول و سلاح گروه‌های وهابی که مسلمانان را قتل عام می‌کنند، از کجا تأمین می‌شود؟ آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده تأمین نیازهای مالی و تسلیحاتی این گروه‌ها قرار دارند و از تمامی امکانات در نزد خود در این زمینه بهره‌برداری کرده و می‌کنند. اما با این حال، این فرزندان امت اسلامی هستند که هم‌اکنون دربرابر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و همچنین تمامی مزدوران آن‌ها صف‌آرایی کرده‌اند.

علیرغم اینکه بسیاری از اهل‌تسنن در نقاط مختلف منطقه و جهان با دخالت مستقیم و یا غیرمستقیم عربستان سعودی به خاک و خون کشیده می‌شوند، ریاض مدعی حمایت از آن‌ها در برابر شیعیان است. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

ادعای عربستان سعودی مبنی بر حمایت از اهل‌تسنن یک ادعای سراسر کذب است. شما به حوادث یمن نگاه کنید! این عربستان سعودی است که اهل‌تسنن در یمن را به خاک و خون می‌کشد و آن‌ها را در منازلشان قتل‌عام می‌کند. در سوریه نیز وضعیت به همین شکل است. اغلب ساکنان سوریه سنی‌مذهب هستند اما توسط گروه‌های تروریستی ـ تکفیری مورد حمایت عربستان سعودی کشته می‌شوند. در عراق نیز ما شاهد آن هستیم که تکفیری‌های تحت‌الحمایه عربستان حتی اهل‌تسنن را در این کشور قتل‌عام می‌کنند. عربستان سعودی بیشترین توطئه‌ها را علیه گروه‌ها و احزاب سنی در منطقه ترتیب داده است. به عنوان نمونه می‌توان به جمعیت «اخوان‌المسلمین» در مصر اشاره کرد که سعودی‌ها توطئه‌های زیادی علیه آن انجام دادند. در قبال مسأله فلسطین نیز وضعیت همینگونه است. مردم فلسطین، سنی هستند اما عربستان سعودی به صورت کاملا علنی با دشمن آن‌ها یعنی رژیم صهیونیستی وارد مناسبات سیاسی و اقتصادی مختلف می‌شود و روند عادی‌سازی روابطش با تل‌آویو را تسریع می‌کند. لذا تمامی شواهد و قرائن جملگی حاکی از آن هستند که سعودی‌ها برخلاف ادعاهایشان هیچگاه طرفدار و حامی اهل‌تسنن نبوده‌اند.

درخصوص تحولات یمن همانطور که می‌دانید عربستان سعودی محاصره شدیدی را علیه یمنی‌ها اعمال کرده است. آیا مردم یمن قادر خواهند بود در این زمینه نیز شکست دیگری را به ریاض تحمیل کنند؟

عربستان سعودی مدتی است که محاصره سه‌جانبه زمینی، هوایی و دریایی را علیه مردم یمن به کار گرفته است. اما سعودی‌ها این را نمی‌دانند که ملت یمن یک ملت دوستدار امام حسین (ع) است. بنابراین، شعار ملت یمن همان شعار امام حسین (ع) است که فرمودند: «هیهات مناالذله». عربستان سعودی نمی‌تواند با یک ملت حسینی (ع) که شعارهای حسینی (ع) سر می‌دهد مقابله کرده و از طریق محاصره آن به نتیجه برسد. محاصره مردم یمن هرچقدر هم که سخت‌تر از وضعیت کنونی شود، به آنچه که برای امام حسین (ع) اتفاق افتاد، نخواهد رسید. امام حسین (ع) در برابر تمامی اقدامات ظالمانه دشمن علیه ایشان، در صحرای کربلاء صبر پیشه کردند و در نهایت با یارانشان به شهادت رسیدند. بنابراین، ملت یمن نیز تسلیم نخواهد شد. محاصره مردم یمن آخرین کارت عربستان سعودی است که برای به زانو درآوردن ملت یمن از آن استفاده می‌شود.

*منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.