یزد- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: روند خشکسالی در استان یزد نزدیک به بیست سال تداوم داشته و بارندگی استان تا نیمه آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه با کاهش ۹۲ درصدی روبرو بوده است.

روند خشکسالی در استان یزد بیست ساله شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در نشستی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای کارگروه آب و انرژی پدافند غیرعامل استان یزد اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان بررسی و بر فعالیت های پیشگیرانه در رابطه با تهدیدات احتمالی و تشکیل اتاق فکر برای مدیریت مسائل مربوط به حوزه آب استان تاکید شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد، در نشست بررسی اقدامات پدافندی حوزه آب استان با بیان اینکه برای رفع تهدید و مقابله با بحران منابع آب باید بین همه دستگاه های استان هماهنگی کامل وجود داشته باشد، گفت: طرح های پدافندی در دستگاه های مختلف به منظور حفظ امنیت منابع آب استان تهیه شده که لازم است این طرح ها جمع بندی و به نحو مطلوب اجرا شود.

محمدعلی طالبی افزود: برخی از موارد مطرح شده در این نشست باید در شورای حفاظت منابع آب استان مطرح شود و در همین راستا خواستار عضویت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با توجه به نقش این اداره کل در احصاء و شناسایی آسیب ها و تهدیدات احتمالی به منظور افزایش تاب آوری استان در برابر مخاطرات حوزه ‌آب در این شورا شد.

وی گفت: ضرورت تشکیل یک اتاق فکر متشکل از رسانه های استان، کارشناسان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی برای مدیریت مسائل مربوط به حوزه آب، کاهش مصرف و اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان احساس می شود که باید هر چه سریع تر با محوریت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد این اتاق فکر تشکیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود ادامه خدمات آب رسانی سیّار به روستاها را از اولویت های حوزه آب استان دانست و اظهار امیدواری کرد: اعتبارات لازم برای این مهم تحقق یابد.

محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان ارائه داد واظهار داشت: روند خشکسالی در استان یزد نزدیک به بیست سال تداوم داشته و بارندگی استان تا نیمه آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه با کاهش ۹۲ درصدی روبرو بوده است.

گفتنی است در این جلسه هریک از اعضای حاضر در نشسست گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی حوزه آب استان ارایه دادند و بر پیش بینی ذخیره سازی آب بهداشتی و سالم برای مدت معین در شرایط اضطراری با مشارکت مردم تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.