یزد- فرماندار یزد گفت: دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران باید زمینه آموزش و ارتقاء سطح آمادگی شهروندان در مقابله با بحران ها به ویژه زلزله را افزایش دهند.

آموزش و آمادگی شهروندان برای مقابله با بحران یک ضرورت است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی سالاری درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد با تقدیرازحضور فعال تیم های امدادی یزد در کمک و امداد رسانی به مردم زلزله زده غرب کشوراظهار داشت: وقوع زلزله در غرب کشور و در دیگر نقاط در واقع زنگ خطری مهم است برای اینکه در استان تمهیدات لازم به منظور مقابله با این بحران ها را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده مبنی بر رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان یزد در چند سال گذشته افزود: دستگاه های نظیر نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری ها وظیفه دارند ضمن بازرسی و نظارت بر روند ساخت و سازهای از احداث تأسیسات و واحدهای مسکونی غیر مجاز و خلاف قانون پیشگیری نمایند.

سالاری خاطرنشان ساخت: باید مردم در خصوص عواقب خطرناک ساخت و سازهای غیرمجاز آگاه شوند که این خود با تعامل و همراهی و اطلاع رسانی به موقع از سوی دستگاه های ذیربط میسر می شود.

وی تصریح کرد: در تصاویر و فیلم های ارسالی از شهرستان های درگیر در زلزله اخیر شاهد بودیم که ساختمان های که با اصول فنی و شهرسازی منطبق بوده پس از زلزله سالم بوده و خسارت به آن وارد نشده است.

سالاری با ابراز رضایت از برگزاری مانور سراسری زلزله در 19 مدرسه در سطح شهر یزد افزود: آموزش و آمادگی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای مقابله با زلزله یک ضرورت است و عدم آگاهی، بی توجهی و غفلت در بحث ارایه آموزش ها و ایجاد حساسیت در بین مردم برای مقابله با بحران های احتمالی منجر به بروز خسارات جانی و مالی بیشتری می شود.

فرماندار شهرستان یزد بر برنامه ریزی و اجرای مانورهای مختلف در طول سال نیز تأکید کرد و افزود: در مانورها باید واقعیات به صورت کامل شبیه سازی شود تا پس از وقوع بحران مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط بتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند

وی به موضوع جانمایی تأسیسات شهری و زیرساخت های اصلی مانند آب، برق و گاز نیز اشاره کرد وگفت: با توجه به نقشه های زمین شناسی باید پیش بینی های لازم در خصوص محل قرار گرفتن تأسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها مدنظر باشد تا در مواقع وقوع بلایای طبیعی و بحرانی از خسارت در امان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.