کرج - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز ازافتتاح و آغاز فعالیت رسمی مرکز مانیتورینگ کنترل و ثبت تخلفات رانندگان در شهر کرج از روز چهارشنبه خبر داد.

ثبت هوشمند تخلفات رانندگی در کرج با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ

سرهنگ سید همایون شریفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فعال سازی دوربین های ثبت تخلف در معابر و چهارراه های مرکزی شهر کرج اظهار کرد: این دوربین ها توسط شهرداری در معابر اصلی به ویژه هسته مرکزی شهر نصب شده است و قابلیت ثبت تخلفات زنده از قبیل عبور از چراغ قرمز، عبور ممنوع، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عدم استفاده از کمربند ایمنی را دارد.

وی با بیان اینکه همکاران پلیس راهور از روز گذشته با استقرار در مرکز مونیتورینگ شهرداری اقدامات اولیه را انجام  داده اند، تشریح کرد: این مرکز از ساعت ۶ بعد ازظهر روز چهارشنبه (فردا)  به صورت رسمی با حضور مسئولان استانی  و فرمانده نیروی انتظامی استان افتتاح می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز ادامه داد: این ادعا را می توان داشت که معابراصلی شهر کرج از طریق دوربین های کنترل ترافیک رصد می شود وبا اجرای این طرح تخلفات به وسیله این دوربینها اعمال قانون خواهد شد.

وی با اشاره به شایعه سازی در خصوص افزایش میزان مبلغ جریمه ها گفت: معلوم نیست منشا این شایعات ازکجا آغاز شده است، در حال حاضرهیچ افزایشی در خصوص مبلغ جریمه های رانندگی حداقل تا پایان سال وجود ندارد و باید منتظر بود تا افزایش احتمالی نرخ جریمه های رانندگی از سوی مراجع ذیصلاح اعلام شود.

سرهنگ شریفی درپاسخ به سوال خبرنگارقدس آنلاین مبنی بر اینکه آیا  برخورد قانونی با مسافرکش های شخصی می شود یا خیرگفت:در جدول جرایم رانندگی حمل مسافر با ماشین شخصی تخلف و مشمول جریمه می باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به اینکه از سالیان قبل نیز حمل مسافر با ماشین شخصی تخلف بوده است و برخورد می شد، افزود: توصیه ما به شهروندان این است از وسایل نقلیه شخصی مسافر کش در سطح شهر استفاده نکنند، چراکه با اتفاقات ناگوار در سطح کشور از قبیل زورگیری،  مزاحمت های نوامیس و دریافت کرایه های اضافه از مسافران روبرو بوده ایم.

سرهنگ شریفی در پایان با اشاره به اینکه پلیس ملزم است با این امر برخورد کند، گفت: گاها اینگونه تخلفات انقدر گسترش پیدا می کند که پلیس باتوجه به توان محدود خود نمی تواند با همه تخلفات برخورد کند.

رییس پلیس راهور استان البرز در پایان گفت: در برنامه های پیش بینی شده  تا پایان سال مقرراست با همکاری سایر همکاران نیروهای انتظامی طرح برخورد با مسافرکش های پلاک شخصی دردستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.