امیرقطر در دیدار با دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) عنوان کرد: مجمع کشورهای صادرکننده گاز امروز، به یک نهاد با اعتبار جهانی تبدیل شده است.

جی‌یی‌سی‌اف به یک نهاد با اعتبار جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت نفت، شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیرقطر در دیدار با محمد حسین عادلی، دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف ضمن قدردانی از وی و دستاوردهای برجسته این نهاد در چهار سال اخیر اظهار کرد: مجمع کشورهای صادر کننده گاز در سال‌های اخیر هر روز پیشرفت کرده و امروز به یک سازمان جهانی با اعتبار بدل شده است.

وی همچنین از اقدام‌های مختلف دبیرخانه از جمله تولید بیش از ٦٠ گزارش و تحقیق در باره بازار گاز جهان و نیز چشم انداز بازار گاز دنیا قدردانی کرد.

عادلی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی قطر اظهار کرد: تهیه چشم انداز بازار جهانی گاز، بولتن سالانه آماری گاز، سند راهبردی سازمان، همکاری در تعیین شاخص قیمت گاز، راهبرد بازار و محیط زیست برخی از فعالیت‌های جی‌یی‌سی‌اف در سال‌های اخیر بوده است.

دوران دبیرکلی عادلی، ۳۰ دسامبر امسال به پایان می‌رسد و یوری سنتورین روسی از ابتدای سال ۲۰۱۸ به‌عنوان دبیرکل این مجمع کارش را آغاز می‌کند.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی جی‌یی‌سی‌اف هستند و هلند، نروژ، عراق، عمان، پرو و آذربایجان به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.