ایلام-  مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام خوراک خود را از پالایش گاز دریافت می کند و در صورتی که فاز ۲ پالایش گاز ایلام راه اندازی شود، ظرفیت تولید پتروشیمی بیش از پیش خواهد شد.

فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام مشکل خوراک پتروشیمی را مرتفع می کند

فرهاد دانشی عصر امروز (سه شنبه) در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه عدم اجرای فاز ۲ پالایش گاز ایلام در حال حاضر منجر به کاهش تولید در این مجتمع شده است، اظهارداشت: در حال حاضر با تأمین اتیلن مورد نیاز از طریق خط لوله جنوب کشور، ۲۶ تن در ساعت معادل ۶۰ درصد ظرفیت اسمی خود، تولید داریم.

 وی با اشاره به اینکه متأسفانه اتیلن در برخی مواقع به اندازه کافی وجود ندارد، افزود: علاوه بر این شرایط حاکم بر خط انتقال همچون سرما و دمای هوای پایین در فصل زمستان و تأثیر آن بر کمپرسورها، موجب می شود نتوانیم به حداکثر ظرفیت تولید دست یابیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با تأکید بر اینکه هدف این شرکت بهره برداری از واحد الفین است، خاطرنشان ساخت: پروژه راه اندازی واحد الفین، پروژه ای زمان بر است و به بیش از ۶ ماه زمان برای راه اندازی کامل نیاز دارد و با بهره برداری از این واحد ما می توانیم اتیلن تولید کرده و در این زمینه خودکفا شویم و به خط اتیلن جنوب نیاز چندانی نداشته باشیم.

فرهاد دانشی با بیان اینکه کارهای پیش راه اندازی و راه اندازی واحد الفین در حال انجام است، تصریح کرد: تولید آزمایشی و تولید پایداری که بتواند برای واحد پلی اتیلن سنگین قابل استفاده باشد، مسلماً زمانبر خواهد بود و در تلاش هستیم تا در شهریورماه آینده واحد الفین به صورت کامل وارد مدار تولید شود.

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی واحد SRU اشاره کرد و ادامه داد: SRU پیش نیاز واحد الفین است و امیدواریم که کارهای اجرایی واحد SRU تا پایان سال به اتمام برسد و تیم های اجرایی در این واحد به شدت در حال کار هستند تا بتوانند این واحد را تا پایان سال تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.