تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای جوانان و فاتحانی که خرمشهر و حلب را آزاد کردند، بعید نیست یک روز هم قدس اشغالی را آزاد کنند.

 قدس آنلاین- تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای جوانان و فاتحانی که خرمشهر و حلب را آزاد کردند، بعید نیست یک روز هم قدس اشغالی را آزاد کنند.
به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی روز گذشته در ویژه برنامه روز دانشجو و گرامیداشت شهدای جهان اسلام که در دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دشمن‌ستیزی یکی از راهبردهای اصلی جبهه انقلاب اسلامی است، افزود: پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت در برابر استکبار نشان داد، آتش انقلاب اسلامی، استکبار را به زیر خواهد کشید و فاتحان خرمشهر و حلب، روزی قدس را آزاد خواهند کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیوند زدن روز دانشجو با شهدای جهان اسلام را حرکتی پر معنا دانست و با تأکید بر اینکه دانشجویان، افسران جنگ نرم در برابر دشمنان هستند، ادامه داد: این همایش در دانشگاه پیام نور و تقارن آن با بزرگداشت شهدای نیجریه، حرکتی عالی و تحسین برانگیز است.
وی افزود: به برکت خون شهدای دانشجو، جنبش دانشجویی نقش قابل توجهی در بصیرت‌آفرینی در دانشگاه و تحول‌خواهی و آرمان‌گرایی در دانشجویان دارد.

 برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه دانشجویان برای گفت‌وگو به فضای مجازی بسنده نکنند، افزود: فضای مجازی لازم اما کافی نیست، بلکه باید برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه گسترش پیدا کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش، راهبرد ایران در جهان اسلام را ایجاد وحدت و راهبرد دشمن را گسترش تفرقه دانست و تصریح کرد: «شعار ما می‌توانیم» در برابر شعار یأس و ناامیدی دشمن، راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.
وی ایران را مقاومت در برابر دشمنان دانست و اضافه کرد: پرچم انتظار، پرچم مبارزه با ظلم و استبداد است.

 بیداری جهان اسلام
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه امروز هرکس پرچم حق‌طلبی را در جهان به دست گرفت همگام با ایران است، گفت: آرمان‌خواهی امام(ره) همان است که امروز در یمن، لبنان‌ و دیگر نقاط جهان می‌بینید و هرگز خاموش نمی‌شود، بلکه روزبه‌روز فروزان‌تر می‌شود و دامن قدرت‌های مستکبر را می‌گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شهادت شماری از یاران امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: هر کسی که از یاران انقلاب به شهادت می‌رسد، صدها مجاهد در این مسیر بیدار می‌شوند و در مقابل استکبار می‌ایستند.
وی با اشاره به اینکه خون شهدا تأثیر خود را گذاشته است، گفت: خون مطهر شهدا در جهان، بیداری اسلامی را رقم زده و به جایی رسیده است که مسلمانان می‌خواهند هویت اسلامی خود را داشته باشند.

«دفاع از قدس»
از واجبات جبهه مقاومت است

دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق نیز در این مراسم، با بیان اینکه امروز، سوریه و عراق از وجود داعش پاک شده و ما در این جنگ موفق شدیم، گفت: دفاع از قدس برای ما بسیار مهم و یکی از واجبات جبهه مقاومت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری، با بیان اینکه در جنگی تمام عیار با دشمنان اسلام هستیم، افزود: در این جنگ دو جبهه فعال وجود دارد که یکی جبهه ایران، حزب‌الله، مدافعان حرم، مقاومت فلسطین، مجاهدان افغانستان، عراق و یمن و جبهه دیگر آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی هستند.
وی با اشاره به تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ گفت: به‌تعبیر سیدحسن نصرالله، این حرکت ترامپ «آغاز سقوط اسرائیل است» و با عنایت خداوند این تهدید به فرصت تبدیل می‌شود.
خاطرنشان می‌شود، در این مراسم که با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، خانواده شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، خانواده شهدای دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و برخی از هنرمندان کشورمان، حضور داشتند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.