اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی درست در زمانی که شکست کامل گروه تروریستی سلفی، صهیونیستی داعش در منطقه اعلام شد پس از یک دوره طولانی آشفتگی و تفرق در سیاست کشورهای اسلامی، آن‌ها را بار دیگر به سوی اتفاق نظر و تمرکز بر موضوع اول جهان اسلام یعنی ارمان فلسطین سوق می‌دهد.

خاکریز بعدی حاج قاسم

قدس آنلاین- اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی درست در زمانی که شکست کامل گروه تروریستی سلفی، صهیونیستی داعش در منطقه اعلام شد پس از یک دوره طولانی آشفتگی و تفرق در سیاست کشورهای اسلامی، آن‌ها را بار دیگر به سوی اتفاق نظر و تمرکز بر موضوع اول جهان اسلام یعنی ارمان فلسطین سوق می‌دهد.
مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی گمان کرده‌اند با این اقدام می‌توانند تلافی شکست تروریست‌ها و نقشه‌های خود را در منطقه بگیرند، اما از این واقعیت تعیین کننده غافل شده‌اند که ظرفیت منطقه‌ای و اتحاد پدید آمده در منطقه برای از میان بردن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی دست‌پرورده غرب، حالا که از مأموریت آزادسازی سوریه و عراق فارغ شده، می‌تواند توان خود را معطوف به ارمان اول مسلمین و قدس شریف کند.
بی شک این مأموریت که از هم اکنون آغاز شده با اجماع و همراهی و حمایت بسیار گسترده‌تری در منطقه و در میان کشورهای اسلامی روبرو خواهد شد. «ناصر عطا» نویسنده مشهور فلسطینی در گفت‌وگو با روزنامه کرویر دولاسرای ایتالیا گفت: مهم‌ترین نتیجه تصمیم ترامپ در میان فلسطینیان این بود که حتی میانه روترین جناح‌های فلسطینی نیز از این پس به ایران متمایل خواهند شد زیرا از این اتفاق و از سیاست‌های سازشکارانه سران دولت خودگردان سرخورده و ناامید شده‌اند

 پیام حاج قاسم برای گردان‌های جهادی فلسطین
سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در تماس با فرماندهی گردان‌های جهاد اسلامی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مقامت اسلامی فلسطین را اعلام کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه در تماس تلفنی با فرماندهی گردان‌های شهید عزالدین قسّام و فرماندهی سرایا در غزه، همچنین بر آمادگی دیگر گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه برای دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد.
 

 استقبال فرمانده جبهه مردمی فلسطین از پیشنهاد سردار سلیمانی
پیام سردار سلیمانی بلافاصله با استقبال نیروهای مقاومت فلسطینی روبرو شد. «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح در سخنانی پس از سخنرانی نصرالله گفت: فتح دیگر خواستار هیچ رابطه‌ای با آمریکا نیست. وی خطاب به نصرالله گفت: تو را تنها نخواهیم گذاشت. عباس زکی تصریح کرد: از نظر ما اسرائیل و آمریکا دو روی یک سکه هستند و ترامپ دیگر نمی‌تواند نقش میانجی برای هیچ روند سیاسی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها داشته باشد. وی با تأکید بر هویت فلسطینی قدس، افزود: تشکیلات خودگردان به زودی برای شکایت علیه تصمیم ترامپ به دادگاه جنایی رجوع خواهد کرد.
اسماعیل رضوان از اعضای ارشد حماس نیز به سید حسن نصرالله درود فرستاد و خواستار یک راهبرد عربی-اسلامی برای دفاع از قدس و رفتن به سمت مقابله فراگیر با اسرائیل شد تا پاسخی عملی به تصمیم ترامپ باشد.
«محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی نیز در تأیید سخنان دبیرکل حزب‌الله گفت: همان طور که سید حسن نصرالله گفت، تصمیم ترامپ فرصتی برای پایان اسرائیل است. گردان‌های ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز از سخنان سید حسن نصرالله قدردانی کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.