۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 578587

رکورددار «عوارض خروج» هم شدیم!

عباسعلی سپاهی یونسی

این روزها عادت شده هر از گاهی منتظر خبری ناب یا اتفاقی نادر در سرزمینمان باشیم. یک روز روسری سر مرد بی نوایی می‌کنیم که آمده است تا در کنار تیمش باشد و او و خودمان را مضحکه خاص و عام می‌کنیم و روزی معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری سوت بلبلی می‌زند و بهانه‌ای می‌شود برای جوک‌های جدید و یک روز خبر می‌رسد قرار است عوارض خروج از کشور افزایشی سه برابری داشته باشد.

قدس آنلاین- این روزها عادت شده هر از گاهی منتظر خبری ناب یا اتفاقی نادر در سرزمینمان باشیم. یک روز روسری سر مرد بی نوایی می‌کنیم که آمده است تا در کنار تیمش باشد و او و خودمان را مضحکه خاص و عام می‌کنیم و روزی معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری سوت بلبلی می‌زند و بهانه‌ای می‌شود برای جوک‌های جدید و یک روز خبر می‌رسد قرار است عوارض خروج از کشور افزایشی سه برابری داشته باشد. آدم می‌ماند دوستانی که کار خطیر پیشنهاد این قوانین را بر عهده دارند به قول فردوسی‌پور چه می‌کنند!

بنده تا کنون دو بار بیشتر توفیق نداشته‌ام پایم را از مرزها بیرون بگذارم (لبنان و افغانستان) اما این سؤال به ذهن از کار افتاده‌ام فشار می‌آورد که انصافاً قرار است با این قوانین و این پول گرفتن‌ها به کجا برسیم؟ نمی‌دانم واکنش دوستانی که این قانون را نوشته‌اند، بعد از دیدن واکنش‌های مردم در دنیای مجازی چه بوده است؟ البته شاید هم کلی خندیده‌اند و خوشحالی کرده‌اند که نظراتشان، هم به درآمدزایی برای دولت ختم می‌شود و هم به ایجاد سرگرمی و جوک‌سازی مردم کمک می‌کند. مثلاً عادل فردوسی‌پور در اظهار نظری گفته است: با توجه به تعرفه جدید خروج از کشور مربیان خارجی تصمیم گرفته‌اند برای همیشه در کشور باقی بمانند و از کشور خارج نشوند!

شما را به خدا نکنید این کارها را. کم مانده ما را کلاغ پر ببرید. مسئولان حسابی و فهیم و فاضل، این جریمه خروج از کشور برای چند روز است و یا عوارض و اصلاً چه عوارضی و چرا؟ تا جایی که بنده سراپا تقصیر و کمتر از سه نوبت خارج رفته می‌دانم، دلیل گرفتن عوارض خروج از کشور خدماتی است که دولت به مسافر خارج از کشور ارائه می‌دهد، حالا با این توضیح واضحات بفرمایید مگر قرار است در سال ۱۳۹۷خدمات خاصی به مسافران ارائه بدهید که یک باره با افزایشی اینچنینی روبه رو خواهیم شد؟

راستی تا یادم نرفته است در ماده ۴۸ منشور حقوق شهروندی که دولت عزیز منتشر کرده، این جمله گهربار آمده است که: «حق هر شهروند است که آزادانه در داخل کشور رفت و آمد کند و از ایران خارج یا به ایران وارد شود، مگر اینکه به موجب قانون این حق محدود شده باشد». به نظرم می‌توانیم به پایان این جمله، این را هم بیفزاییم: «مگر اینکه خواسته باشیم خیلی شیک و مجلسی حال ملت را بگیریم».

اما بگذارید مثل انشاهای کلاس پنجممان نتیجه هم بگیریم. مسئولان زحمتکش که در راه خدمت کردن به ما ملت صبح و شب ندارید، می‌دانیم که ما ایرانی‌ها در همه چیز در داخل و خارج و در سطح و عمق دنیا همیشه بی‌رقیبیم. فقط مانده بود بی‌رقیب بودن در گرفتن عوارض خروج از کشور که بعضی از کشورها اصلاً چیزی نمی‌گیرند و خوشبختانه در این قلم هم می‌رویم که بترکانیم؛ پس مبارک باشد ان‌شاءالله! منتظر می‌مانیم ببینیم نظر نمایندگان ملت چه خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.