گناباد-جلسه هم اندیشی اعضای هیئت مدیره سمن های شهرستان با حضور فرماندار گناباد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نگاه امنیتی به سمن ها عامل روند طولانی صدور مجوز است

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار گناباد شامگاه سه شنبه در جمع اعضای هیئت مدیره سمن های شهرستان اظهار داشت: این نشست به منظور طرح مشکلات و مسائل سمن ها انجام شده و  این نشست ها میتواند در حل مشکلات موسسات مردم نهاد تاثیر گذار باشد.

محمد علی نبی پورگفت: در ابتدا سمن ها بیشتر برای خیریه و پس از آن در سطح دنیا به منظور کمک رسانی به نقاط خاصی از جهان تشکیل شدند اما امروز نگاه سمن ها بیشتر توسعه محور است و این نگاه در شهرستان هم باید به وجود آید.

 وی گفت: اگر سازمانهای مردم نهاد امروز نگاه توسعه ای دارند به خاطر گذر از بحث کمک‌ مستقیم توسط آنهاست بطوری که بیشتر بحث توانمند سازی جامعه با هدف توسعه مد نظر آنهاست.

فرماندار گناباد تصریح کرد: وقتی میگوییم یک سازمان مردم نهاد پس نباید از دولت انتظاری داشته باشیم چون این مغایر با تعریف سازمان مردم نهاد است و اگر بخواهیم به دنبال کمک های دولتی باشیم استقلال این سازمانها از بین خواهد رفت.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود ضمن اینکه این سازمانها باید ارتباط بیشتری با دولت داشته باشند و از رانت اطلاعاتی مدیران دولتی در کارهایشان استفاده کنند. .

فرماندار گناباد در مورد روند طولانی اخذ مجوز سازمانهای مردم نهاد افزود، متاسفانه نگاه امنیتی باعث طولانی شدن روند ثبت این سازمانها شده به طوری که در خیلی از مواقع این روند طولانی باعث ناامیدی افراد و انصراف آنها از ادامه کار می شود که ما امیدواریم در راستای تسهیل این مسئله بتوانیم از مسئولین کشوری پیگیری کنیم تا روند صدور مجوز تسهیل شود.

در این نشست اعضای هیئت مدیره سمن های شهرستان ضمن معرفی سازمان خود به بیان اهداف و فعالیت های خود پرداختند و مشکلات خود را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.