کرج- آیین کلنگ‌زنی مجتع قضایی ماهدشت با حضور مسولان قضایی استان البرز و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

کلنگ احداث مجتمع قضایی ماهدشت کرج به زمین زده شد

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز در این مراسم که صبح امروز چهارشنبه به انجام رسید رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه با احداث این مجتمع مردم بخش جنوب غربی کرج دسترسی آسانتری و سریعتری به خدمات قضایی خواهند داشت، گفت: شهرکرج از چندین مرکز جمعیتی تشکیل شده که تعداد ساکنان زیادی در خود جای داده و هر یک از این مناطق به مانند محمدشهر و ماهدشت می‌توانند یک شهرستان باشند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به اینکه در قانون اساسی بر دسترسی آسان برای مردم به مراکز قضایی تاکید شده، گفت: در این راستا برنامه‌های جداگانه‌ای در شهرستان‌های استان تدارک دیده‌ایم.

وی درباره مجتمع ماهدشت و حوزه پوششی آن توضیح داد: اکنون ماهدشت نزدیک به ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اسکان ساکنان مسکن مهر و دیگر مراکز جمعیتی تا دو سال آینده این جمعیت به بیش از ۲۰۰هزار نفر افزایش خواهد یافت لذا باید دستگاه‌های اجرایی و قضایی از اکنون به فکر چاره‌اندیشی باشند تا خدمات مناسب به مردم ارائه شود که دستگاه قضایی این تدبیر را اندیشیده و تا دو سال آتی این مجتمع به بهره‌برداری خواهد رسید.

فاضلیان ادامه داد: این مجتمع در مساحتی با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع در عرصه و در مساحت ۳۰۰۰ متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به اینکه در قانون اساسی بر دسترسی آسان برای مردم به مراکز قضایی تاکید شده است، گفت: در این راستا برنامه‌های جداگانه‌ای در شهرستان‌های استان تدارک دیده‌ایم و در ماهدشت نیز تدبیری شده تا ساختمان جدید به عنوان مجتمع قضایی، پاسخگوی همه نیازها باشد.

وی اضافه کرد: این مجتمع از محل منابع استانی احداث خواهد شد و این بیانگر همتی است که در دستگاه قضایی استان برای حل مشکلات ماهدشت وجود دارد تا خدمات در اختیار مردم ماهدشت قرار گیرد.

فاضلیان با تبیین رویه طی شده برای احداث مجتمع ماهدشت بیان کرد: پیگیری‌های دادستان مرکز استان و همکاری شهرداری و اعضای شورای شهر فعلی و سابق در شروع احداث مجتمع موثر بود و این اتفاق در شرایطی رخ داده است که بودجه عمرانی کشور در مضیقه است و محدودیت‌های مالی برای شروع پروژه‌های جدید وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این آیین یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی را تامین و تضمین امنیت برای همه مردم عنوان کرد و گفت: اگر کسب و کار، اقتصاد شهری و ساخت و ساز بخواهد در جایی توسعه یافته و رونق بگیرد باید در درجه اول امنیت تامین شود که در استان نیز همه دستگاه‌های انتظامی و نظامی در حوزه امنیت ذیل نظر دستگاه قضایی انجام وظیفه می‌کنند.

حاجی رضا شاکرمی با تاکید بر حساسیتی که در دادسرای مرکز استان بر موضوعات شهری و خدمات مرتبط با آن برای شهروندان وجود دارد افزود: یک روز در هفته را برای این حوزه اختصاص داده‌ام تا مسائل و موانع موجود در مسیر خدمات‌رسانی شهری و شهرداری‌ها بررسی و دستورات لازم را صادر کنم تا محیط مناسب تری برای زندگی مردم فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.