۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 578668

یزد – معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور با بیان اینکه انتخاب مسیراشتباه برای توسعه اقتصادی از مهمترین دغدغه‌های نظام برنامه‌ریزی کشور است گفت : تا زمانی که توسعه کشور از محلات آغاز نشود،‌ مشکل اقتصادی و توسعه کشور رفع نمی‌شود.

توسعه کشور باید از محلات آغاز شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدابوالفضل رضوی پیش ازظهر چهارشنبه درنشست تخصصی توسعه وسرمایه گذاری درروستاهای استان یزد اظهارداشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی و دولت باری حمایت از توسعه اشتغال پایداردرروستاها و مناطق عشایری اختصاص داده شده است.

وی افزود : انتخاب مسیراشتباه برای توسعه اقتصادی یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام برنامه‌ریزی کشور است،و توسعه باید از لایه‌های کوچک‌تر جامعه آغاز و به سمت بزرگ هدایت شود.

رضوی آغاز توسعه از مرکز را مهمترین دلیل عدم توان پخش مناسب در کشور دانست و گفت:‌ پاسخ به این سئوال که چرا تاکنون برنامه‌های توسعه اقتصادی به هدف خود نرسیدند، نقش مهمی در تدوین برنامه جدید و کاربردی ایفا می‌کند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: مردمی کردن اقتصاد کشور یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی و استغال پایدار است و  معمار کبیر انقلاب اسلامی بعد از پذیرش قطع نامه به تمام مسئولان و دست‌اندرکاران تأکید کردند که زمینه لازم برای حضور مردم به ویژه مستضعفان در فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.

رضوی در ادامه عدم برنامه‌ریزی برای حضور مستضعفان و آحاد مردم کشور در فعالیت‌های اقتصادی را مهمترین مشکل نظام اقتصادی ایران در عصر امروز دانست و گفت: امروز هیچ سیاستی مهمتر از سیاست ایجاد اشتغال پایدار و مردمی کردن اقتصاد،‌در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

وی با بیان این‌که حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان از دیگر ضرورت‌های توسعه‌ای کشور است، بیان کرد: طرح‌های اقتصادی که با روش سنتی فعالیت می‌کنند،‌ حتما وام گیرنده را با شکست در فعالیت اقتصادی مواجه ‌می‌کند.

معاون رییس جمهور حمایت از شرکت های تعاونی فعال و واقعی را از جمله برنامه های در دستور کار دولت دانست و خاطرنشان ساخت: ۲۲۸ هزار شرکت تعاونی در کشور ثبت شده و متأسفانه آماری کمی از این تعداد فعال هستند.

این مسئول ادامه داد :‌ ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی و دولت باری حمایت از توسعه اشتغال پایدار در روستاها و مناطق عشایری اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: آموزش لازمه توسعه پایدار در کشور است و راه‌اندازی کمیته بازاریابی، کمیته آموش برای سرمایه‌گذاری و کمیته مشاوره با خدمات رایگان در دستور کار جدی دولت است.

رضوی پرداخت تسهیلات شش درصد برای توسعه روستاها را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دولت دانست و گفت: تغییر اشتغال‌های روستایی باید در دستور کار جدی دست‌اندرکاران قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که در آیین نامه اجرایی ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سهم هر بخش مشخص شده افزود: سهم استان یزد از اعتبارات تخصیص یافته به توسعه روستایی کشور ۲۳۷ میلیارد تومان است که از این میزان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.