قزوین_ فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: سهم این استان در کاهش متوفیان ناشی از تصادفات در ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به کل کشور ۳۳ درصد است.

سهم قزوین در کاهش متوفیان ناشی از تصادفات برابر ۳۳درصد است

به گزارش قدس آنلاین، سردار مهدی محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با تلاش پلیس و همکاری خوب دستگاه های امدادی در ۷ ماه نخست سال جاری برابر اعلام پزشکی قانونی کل کشور در استان قزوین، تعداد ۳۲ نفر کاهش کشته در سوانح رانندگی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی درحوزه برون و درون شهری در کل کشور به ۱۰۵ نفر کاهش پیدا کرده است، گفت: از این تعداد حدود ۳۳ درصد کاهش مربوط به استان قزوین است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه این استان یکی از استان های مهم و پر ترافیک کشور و پل ارتباطی استان های شمالی، شمال غربی و غرب به پایتخت بوده و با ۶ استان مهم کشور مرز بین استانی داشته و ترافیک ۱۱ استان به سمت پایتخت و بالعکس عبور می کند، گفت: تردد میانگین روزانه حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان و حدود یک میلیون تردد در ایام تعطیلات و نوروز به اهمیت استان قزوین بیش از پیش افزوده است.

محمودی اضافه کرد: قزوین با ۵.۱ درصد از جمعیت کشور، ۶.۳ درصد از راه های برون شهری کشور و سهم ۳.۳ درصد تصادفات کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی یادآور شد: برابر آمار ارائه شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۷۰ میلیون تردد از محورهای دارای دستگاه تردد شمار عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۴ درصد داشته است. 

 کاهش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات برون شهری در قزوین 

 فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه استان قزوین در حوزه برقراری امنیت جاده ای در ۷ ماه سال جاری در رتبه های برتر کشوری قرار دارد تصریح کرد: در بازه زمانی ۸ ماهه ابتدای سال جاری تصادفات فوتی ۱۷ درصد و تعداد متوفیان ناشی از آن حدود ۸ درصد، تصادفات جرحی ۱۲درصد و تعداد مجروحان ۵ و ۱۸ دهم درصد کاهش داشته است. 

 محمودی گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری، مجموع تصادفات ۱۲ درصد کاهش داشته است که این امر با تلاش جمعی کلیه دستگاه ها و ادارات مرتبط با ترافیک استان محقق شده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.