مشهد- در لایحه بودجه سال ۹۷ که بتازگی از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است، سهم بودجه زیارت تنها ۱۵ میلیارد تومان به عنوان بودجه زیارت آن هم برای سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز در نظر گرفته شده است. این در حالی است که طبق مصوبات قبلی می‌بایست ۱۰۰ میلیارد تومان که به صورت سالانه ۲۰ میلیارد تومان است به موضوع مهم زیارت اختصاص یابد.

افزایش بودجه زیارت، توقعی که جلسات با رئیس جهمور هم بی نتیجه بود

قدس انلاین-گروه استان ها-فاطمه معتمدی: جمشیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در گفت و گو با قدس اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۷ استان ۱۵ میلیارد تومان برای برای بودجه زیارت تعیین شده است در حالی که امسال بودجه زیارت حذف شده بود و ردیفی در لایحه بودجه سال ۹۶ تحت عنوان بودجه زیارت پیش بینی نشده بود.

پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از کاهش بودجه زیارت در لایحه بودجه سال ۹۷ اظهار داشت:بودجه زیارت از رقم اولیه و در نظر گرفته شده که بایستی سالانه ۲۰ میلیارد تومان تخصیص می‌یافت، تنزل یافته است.
سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز با انتقاد از کاهش بودجه زیارت اظهار داشت:انتظار این بود که دولت، به مشهد نگاه ویژه تری داشته باشد چراکه این شهر، ملی و فراملی است و سالانه بیش از ۲۷ میلیون زائر برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین شهری است که متعلق به کل جهان اسلام و مورد توجه است. پس مسائل آن نیز باید با توجه به این مسئله دنبال و دیده شود.
بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: مجمع نمایندگان خراسان رضوی جلسات متعددی با شخص رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و نیز با معاون اول ایشان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص توجه به بودجه زیارت برای شهر مشهد داشته است تا حداقل مشهد را به صورت ویژه تری نگاه کنند.
وی اضافه کرد: بحث بر این بود که با علی رغم اینکه بودجه زیارت، پایدار و نهادینه شده است، اما دولت چندان نتوانسته به تعهدات خود در بحث بودجه زیارت عمل کند. بنابراین انتظار می‌رفت درلایحه بودجه سال ۹۷ نگاه ویژه تری به این مسئله می‌شود.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در کنار مجمع نمایندگان خراسان رضوی که پیگیر افزایش سهم بودجه زیارت هستند، دیگر نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه نیز به این موضوع علاقمند هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز همین پیگیری‌ها توسط مجمع نمایندگان استان و دیگر نمایندگان مجلس برای بودجه زیارت انجام شد، گفت: انتظار داشتیم، امسال مورد توجه باشد. با این حال سهم این بودجه در لایحه سال ۹۷ کمتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجمع به جد کاهش بودجه زیارت و دیگر بودجه‌های خراسان رضوی را که کم شده است، پیگیری خواهد کرد و از تمام توان خود و مجلس برای این مهم استفاده می‌کند.
وی یادآورشد: البته نکته مهم دیگر این است که می‌بایست مدیران استانی نیز بیشتر تلاش می‌کردند و ارتباط بیشتری با نمایندگان مردم استان در مجلس می‌داشتند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.