قزوین_ به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز، پایگاه سیار مشاوره ایدز با عنوان «اتوبوس ایدز» به مدت سه روز در مکان های پُرتردد شهر قزوین مستقر شد.

پایگاه سیار مشاوره ایدز در قزوین مستقر شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن خوبان کارشناس مسؤول بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اعلام این خبر، اظهار داشت: با استقرار این اتوبوس که با همکاری مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین انجام شد، برای ۲۰۰ تن از افراد داوطلب، ضمن مشاوره در خصوص این بیماری، تست اچ آی وی (رپید تست) به صورت رایگان انجام شد.

وی با عنوان کردن اینکه ایدز، بیماری ویروسی واگیردار است که علاوه بر مرگ و میر مبتلایان، می تواند بر تمام جوانب زندگی آنان اثر بگذارد، گفت: ویروس اچ آی وی، قدرت دفاع بدن را در مقابل بیماری ها و عفونت ها کم می کند و با توجه به اینکه این بیماری، هنوز واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی ندارد، آگاه کردن تمام اقشار مردم از چگونگی انتقال این بیماری و پیشگیری از آن، بسیار اهمیت  دارد.

کارشناس مسؤول بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: «رپید تست» آزمایشی است که با انجام آن می توان به سرعت بیماری ایدز را تشخیص داد تا مراقبت های لازم در اسرع وقت انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.