یک رسانه غربی با استناد به اظهارات وزیر خارجه آمریکا از گفتگوی واشنگتن و پکن در مورد شرایط کره شمالی پس از سقوط احتمالی حکومت این کشور خبر داد.

گفتگوی آمریکا و چین درباره شرایط پس از سقوط حکومت کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، هر چند «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای مذاکره مستقیم با کره شمالی خبر داده اما آمریکا در حال آماده کردن خود  برای دورانی است که حکومت کره شمالی سقوط می کند.

بی بی سی در این رابطه می نویسد: وزیر خارجه آمریکا فاش کرده که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته است.

تیلرسون گفته که این مذاکرات به موضوعاتی مانند رسیدگی به موج احتمالی آوارگان و حفاظت از تاسیسات و زرادخانه هسته‌ای کره شمالی در وضعیت بعد از سقوط پرداخته است.

بی بی سی می نویسد: با توجه به احتمال بی‌ثباتی نظام های غیردموکراتیک در کشورهای در حال توسعه، وجود تسلیحات اتمی یا امکان تولید این تسلیحات در این کشورها نگرانی تلقی می‌شود. احتمال تحولات ناگهانی سیاسی در این کشورها به معنی آن است که ممکن است رژیمی با اهداف غیرقابل پیش‌ بینی‌تر زمام امور را در دست بگیرد یا اینکه بروز هرج و مرج به گروه‌ها و افراد غیرمجاز، از جمله سازمان‌های تروریستی، امکان دهد به مواد یا تسلیحات اتمی دست یابند.

در مورد کره شمالی، همچنین گفته شده است که در صورتی که در شبه‌جزیره کره جنگ جدیدی روی دهد، کره شمالی توانایی وارد کردن خسارات گسترده انسانی و اقتصادی به خصوص به کره جنوبی را دارد اما نتیجه چنین جنگی احتمالا نابودی ساختار سیاسی و سقوط رژیم آن کشور خواهد بود. با توجه به نابسامانی اقتصادی کره شمالی حتی در حال حاضر، این انتظار می‌رود که نتیجه چنین جنگی هزاران پناهجو باشد.

منبع: بی بی سی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.