معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: تشخیص هویت هسته مرکزی و حیاتی سازمان پلیس در مقابله با جرم است.

تشخیص هویت، هسته مرکزی مقابله با جرم است

به گزارش قدس آنلاین، سردار ایوب سلیمانی در همایش تخصصی روسای تشخیص هویت پلیس آگاهی سراسر کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی به لطف الهی و همت کارکنان مجاهد، روند رو به رشد و بالنده ای را طی دهه های گذشته و تاکنون به صورت پیوسته تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ناجا روز به روز موفقیت بیشتر، سرمایه اجتماعی بالاتر، اعتبار روزافزون، اقتدار، مقبولیت و محبوبیت خاصی را در بین مردم پیدا کرده است،  افزود: امروز نیروی انتظامی در کانون توجه همه ارکان، مسئولان نظام و رأس همه اینها یعنی فرماندهی کل قوا است.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به مراسم عظیم اربعین امسال و سال قبل که بخش بزرگی از آن به عهده ناجا بود،  گفت: امسال ارکان نظام از ناجا رضایتمندی کامل داشتند و گفته شد که کار بی نقصی انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: حتی در انتخابات ریاست جمهوری با همه التهاباتی که داشت بدون هیچ حادثه و با تایید همه مسئولان ناجا  با درایت، تدبیر و حضور چشمگیر، تبدیل به یک افتخار بزرگ برای ایران شد و شکست کسانی که می خواستند امنیت را برهم بزنند را رقم زد.

وی در ادامه افزود: پلیس های تخصصی نیز در بخش های مختلف فعالیت ها و کارهای خوبی را ارائه می دهند که نتایج خوبی کسب کرده اند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در محضر مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی گزارش نیروی انتظامی از بین نهادهای دیگر مورد تأیید قرار گرفت و ایشان گزارشات ناجا را در اوج خطاب کرد. امروز ضریب اعتماد مردم به پلیس بالا رفته و باید قدردان باشیم؛ چراکه نیروی انتظامی جزء چند سازمان مورد اعتماد مردم می باشد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه پلیس آگاهی توانسته موفق عمل کند، افزود: حاصل اقدامات این پلیس کشفیات خوب در حوزه جرم و جنایت است که به طور قطع با تسلط بر اوضاع حفظ شده است.

وی اضافه کرد: تشخیص هویت در پلیس آگاهی به عنوان نماد دانش، اشراف بر اوضاع و سرعت در بررسی دقیق محسوب می شود.

سردار سلیمانی با بیان این که حقیقتا تا امروز تشخیص هویت پلیس آگاهی جزء نکات برجسته و کلیدی نیروی انتظامی است، گفت: همه نهادهای تخصصی به این موضوع اذعان دارند هرچند تا مطلوب فاصله زیادی داریم ولی در همین حدی که هستیم نه در کشور بلکه در منطقه هم مورد توجه می باشیم و دیگران محتاج به کار ما هستند.

وی با اشاره به نقش و وظایف مهم کارکنان تشخیص هویت به ویژه در دو سال اخیر با توجه به حوادثی همچون منا و پلاسکو گفت: یکی از خصوصیات خوب این پلیس حضور بموقع در صحنه جرم است که این را باید قدر دانست و حفظ کرد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه تمام اهمیت تشخیص هویت در این دو کلمه است گفت: "هویت"؛ تشخیص وجه ممیز، خصوصیات منحصر به فرد و عناصر استثنایی است که موجودیت یک پدیده و یک مجموعه را از دیگران جدا می کند و آنچه که تعیین کننده یک پدیده است هویت او می شود که می تواند تعداد قابل توجهی عنصر در خود داشته باشد.

سردار سلیمانی گفت: پلیس اگر نتواند در مقابل گروهی که امنیت را بر هم می زنند با دقت و سرعت به نتایج دقیق و درستی برسد بازدارندگی کمتر می شود، بنابراین تشخیص دقیق و به موقع برای کسب حقیقت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی با بیان این که تشخیص هویت هسته مرکزی و حیاتی سازمان پلیس در مقابله با جرم است گفت: کل شاکله انسان ۹۰ درصد در رسیدن به شناخت و ۱۰ درصد تصمیم گیری مبتنی بر شناخت درست است، پس هرچه شناخت ناقص باشد، تصمیم نادرست تر است و برعکس.

سردار سلیمانی در ادامه تصریح کرد: برای اداره خود باید استراتژی داشته باشیم که جوهره این استراتژی شناخت است که بدون تشخیص درست تصمیم دقیق امکان ندارد.

این مقام ارشد انتظامی  اساس و بنیان تشخیص هویت را داشتن افراد ماهر و کاردان با توانایی بالا عنوان کرد و افزود: تکنولوژی مهم است اما قابلیت های انسانی مهم تر از آن می تواند باشد چرا که اگر فرد قابل نباشد نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه یک فرد خلاق سازمان را باخودش رشد می دهد، گفت: بعد از سرمایه انسانی،  از علم حداکثر استفاده را داشته باشیم و از داشته های خود غفلت نکنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی نیاز به یک تحول و یک تقویت همه جانبه دارد که زمینه های آن مهیا شده است، گفت: ناجا تاکنون با جانفشانی، تلاش کارکنان و ... روند رو به رشدی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.