زاهدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت : این آزمون بصورت متمرکز توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اداره کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری حفظ  و مفاهیم قرآن کریم در استان سیستان وبلوچستان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی اهداف برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های قرآنی ، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات و مراکز قرآنی ، ایجاد انگیزه در میان عموم ، جهت دهی آموزش های قرآنی در موسسات قرآنی و شناسایی و بروز رسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعداد های درخشان قرآنی برشمرد .

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان وبلوچستان دراین خصوص اظهار داشت : این آزمون بصورت ثبت نام اینترنتی در قالب ۱۶ رشته حفظ قرآن کریم ، ۳رشته ترجمه و مفاهیم ، ۴ رشته معارف اهل بیت علیهم السلام و یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن بصورت الکترونیکی در سایت www.quranedu.ir انجام می شود و هرنفر می تواند همزمان در ۴ رشته شرکت نماید .

وی افزود: هزینه ثبت نام برای هر رشته ثبت نامی بین ۴ تا ۵ هزار تومان می باشد و داوطلبین پس از ثبت نام در سایت و خرید کارت اعتباری شرکت در آزمون و کسب نمره ۷۰ در مراحل کتبی و شفاهی ، ضمن بهره مندی از جوایز ارزنده موفق به کسب گواهینامه معتبر خواهند شد.

مسگرانی گفت : دانش آموزان مقطع ابتدایی از آزمون کتبی معاف بوده و فقط در صورت قبولی در آزمون شفاهی نائل به دریافت گواهینامه حفظ خواهند شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان افزود : به تمامی نفراتی که نمره بالای ۹۵ لوح تقدیر کشی اعطا خواهد شد .

در این رابطه مرتضی کوچکی رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان افزود : منابع آزمون های ۲۴ گانه به همراه نمونه سوالات ازمون های ادوار گذشته در سایت www.quranedu.ir در دسترس عموم قرار دارد همچنین داوطلبین می توانند اخبار لحظه به لحظه و آخرین اطلاعات لازم را در کانال @quranedu و @mosabeghatequran دنبال نمایند .

عباس شهرکی، مسول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در رابطه با برگزاری این آزمون گفت : شرکت در این آزمون محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و برای عموم علاقه مندان آزاد بوده و این در حالی است که کارکنان ادارات و نهاد های دولتی با شرکت در این آزمون از مزایای آموزش ضمن خدمت بهره مند خواهند شد همچنین درجه بندی و موفقیت موسسات قرآنی استان براساس برگزیدگان این آزمون سنجیده می شود و گواهی نامه ها و لوح تقدیر صادره برای منتخبین این آزمون یکی از معتبر ترین مدارج قرآنی برای شرکت کنندگان در این آزمون خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.