تبریز- شاخص آلودگی هوای تبریز، امروز ۱۴۳ و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای تبریز برای گروه‌های حساس "ناسالم" است

به گزارش قدس آنلاین، شاهین رحیم اوغلی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هوای تبریز اظهار کرد:زمانی که شاخص آلودگی هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، برای گروه‌های حساس شامل کودکان، بیماران قلبی- ریوی و افراد سالخورده ناسالم است از این رو باید تا جایی که ممکن است از قرار گرفتن در فضاهای باز خودداری کنند.

وی افزود: تردد زیاد خودروها به خصوص خودروهای تک سرنشین، گرد و غبار محلی، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی خانگی و غیرخانگی در این روزهای سرد، آتش زدن پسماندها در حاشیه‌های غربی و جنوبی شهر و همچنین ساکن بودن هوا در افزایش میزان آلودگی کلانشهر تبریز بسیار مؤثر است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از همشهریان خواست به منظور رفع آلودگی و داشتن هوای پاک تا حد ممکن از ترددهای غیر ضروری به خصوص با خوردوی شخصی در شهر خودداری کرده و در صورت نیاز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

پیش بینی شده است روند آلودگی هوای تبریز و ناسالم بودن آن برای گروه‌های حساس تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.