رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ادامه دار بودن جریان وطن پرستی میرزا کوچک جنگلی در ایران تأکید کرد: مردم ایران به هرگونه تجاوز آمریکا هم پیمانانش پاسخ کوبنده می دهند.

پاسخ کوبنده ملت به هرگونه تجاوز آمریکا/جریان وطن پرستی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین،  علی لاریجانی در همایش بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی با اشاره به تفکرات استکبار ستیزانه میرزاکوچک خان در نبرد با بیگانگان ، اظهار کرد: باید قبول کنیم که همه ابعاد تاریخ نهضت جنگل به طور کامل روشن نشده است.

 وی با بیان اینکه نیازمند تحقیق و تفحص بیشتر در این زمینه هستیم، افزود: این تحقیقات سبب جلوگیری از گزافه گویی و تحریف تاریخ از زبان برخی از افراد می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهضت و قیام جنگل و میرزا کوچک در یک برهه خاص از تاریخ اتفاق افتاد، گفت: عده ای مدعی این بوده که میرزاکوچک چپ گرا یا مارکسیست بود و این ادعا براساس نامه میرزا کوچک به لنین بیان شده است ولی این موضوع نمی تواند دلیل منطقی بر این ادعا باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اوضاع کشور در فرآیند مشروطه به دلیل وجود مسائل بسیار، دچار آشفتگی درونی شد، خاطرنشان کرد: تفرقه و بسیاری از مشکلات دلیل محقق نشدن همه دستاوردهای مشروطه در کشور بود.

 لاریجانی با اشاره به شخصیت برجسته میرزاکوچک جنگلی در تاریخ انقلاب اسلامی کشور، تصریح کرد: ارزش میرزا بیش از مبارزاتش است.

وی به دور بودن این روحانی مبارز از القاب آن زمان اشاره کرد و یادآور شد: وی همیشه تأکید داشت که او را کوچک جنگلی بنامند این شخصیت میرزا در خور ستایش است زیرا با وجودی که رهبر انقلاب گیلان بود از القاب های ساختگی دوری می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از دیرباز در وطن پرستی پیشرو بود، اظهار کرد: اتکا بر مولفه های اسلامی از دلایل پیشرفت و موفقیت های کسب شده توسط نهضت های ظهور یافته در ۱۰۰ سال گذشته در کشور است.

وی در ادامه افزود: نهضت میرزا ممکن است با شهادت آن به اتمام رسیده باشد ولی جریان وطن پرستی و دفاع از ملت در رگ و خون مردم این سرزمین تا ابد به یادگار مانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر سخنان بی محتوا و وقاحت آمیز ترامپ درباره انتقال پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی از تل آویو به قدس، گفت: انگلیسی ها و آمریکایی ها باید بدانند که اگر بخواهند به اشغالگری خود ادامه دهند مسلمانان جان سالم به در ببرند.

وی با بیان اینکه تروریست ها محصول همین کشورهای متجاوز و اشغالگر هستند، گفت: وقتی اسرائیل می خواهد بخش بزرگی از بیروت را اشغال کند، مردم لبنان حق دارند جلوی آن ها را بگیرند.  

لاریجانی در همین زمینه با اشاره به اینکه هر روز شاهد افزایش تربیت فرزندان میرزا کوچک جنگلی هستیم، تاکید کرد: تفکر میرزا در کشور ادامه دارد و دشمن بداند که اگر با دهها کشور دیگر  علیه ایران پیمان ببندد، هیچ کاری نمی تواند بکند، چون مردم مسلمان کشورمان علیه تجاوزگری بیگانگان آرام نمی نشینند و پشت نظام و رهبری بوده و با دشمنان تا پای جان خواهند جنگید.   

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.