شاهرود- مدیرکل راه‌آهن شمال شرق یک شاهرود گفت: طرح ایمن‌سازی در ایستگاه راه‌آهن شاهرود اجرا می‌شود.

ایستگاه راه‌آهن شاهرود ایمن می شود

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد زادخور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ایمن‌سازی اسلب تراک باهدف کاهش هزینه‌ تعمیرات ریل‌ها در ایستگاه شاهرود اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند تا بخش قابل‌توجهی میزان ایمنی قطار را ارتقا دهد تصریح کرد: اسلب تراک سازه‌های پیش‌ساخته‌ای است که می‌توان از آن در عملیات ریل سازی استفاده کرد و قطار در کمترین زمان می‌تواند از روی آن عبور کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق یک با اشاره به اینکه طرح ایمن‌سازی اسلب تراک در دو فاز مختلف اجرایی می‌شود تأکید کرد: عملیات خاک‌برداری، اصلاح زیرساخت‌ها و نصب سازه‌ها در فاز اول این طرح انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل این طرح لازم است اعلام کرد: فاز دوم آن در بخش بهسازی برق، علائم و زهکشی کانال آب و همچنین بهسازی مسیر کابل‌های آب انجام می‌شود.

زادخور با تأکید بر اینکه از سازه‌های بتنی در این طرح به‌کارگیری می‌شود یادآور شد: این مهم باهدف کاهش هزینه‌های تعمیرات ریل‌ها و افزایش ایمنی مسیر تردد قطار انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: عملیات اجرایی این طرح از هم‌اکنون آغازشده است و تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه آن شمال شرق یک با اشاره به اینکه طرح ایمن‌سازی اسلب تراک پیش‌ازاین در ایستگاه راه‌آهن دامغان اجرایی شده است بیان کرد: این طرح در آینده نزدیک در ایستگاه سمنان نیز آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.