زاهدان-سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ از ورود یک فروند کشتی حامل شکر خام به ظرفیت ۶۶هزار تن با توجه به تغییر مسیر از بندرعباس به بندر چابهار خبر داد.

ورود کشتی ۶۶هزار تنی شکر خام وارداتی به بندرچابهار

به گزارش قدس آنلاین، مهندس غلامعلی گنجعلی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به پیگیرهای مستمر که نهایتاً منجر به جلب موافقت معاونت محترم وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران طی روزهای آتی یک فروند کشتی حامل شکر خام وارداتی در بندرچابهار پهلو خواهد گرفت.

سرپرست شرکت غله استان با اشاره به موقعیت بندرچابهار گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به محور شرق کشور بخصوص این بندر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی،استراتژی این بندر و تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور بندر چابهار است.

وی هدف اصلی و تغییر مسیر کشتی از بندر عباس به بندر چابهار گفت: با توجه به سرمایه گذاریهای انجام شده و فراهم سازی زیر ساختهای ترانزیتی،افزایش ظرفیت تخلیه و قابلیت پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزارتن در بندر چابهار،تسریع در تخلیه و کاهش هزینه های واردات کالا و تسهیل و ساده سازی فرآیند ترانزیت می باشد.

وی عنوان کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ در نظر دارد واردات بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی مورد نیاز در راستای تنظیم بازار و جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک کشور را از طریق بندر چابهار اختصاص دهد.

گنجعلی گفت: اختصاص کشتی به بندرچابهار می تواند زمینه بهره مندی از مزایای جغرافیای مناسب و نقش بسزا و راهبردی این در توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی در استان را فراهم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.