فرمانده کل سپاه گفت: تمام توطئه‌های آمریکایی ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها امروز در خاورمیانه به واسطه روحیه استکبار ستیزی شکست خورده است.

توطئه‌های صهیونیستی،سعودی،آمریکایی در خاورمیانه شکست خورده است/ متاسفانه در مدیریت جامعه با سبک غربی مواجهیم

قدس آنلاین- سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش «دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی» که در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله برگزار شد گفت: وجه مشترک همه دانشگاه های سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است و تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه های سپاه انجام می‌شود، موضوع اصلی است اما مقداری مورد غفلت قرار گرفته که با برگزاری این همایش به دنبال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دو وجه اساسی خارجی و داخلی دارد؛ بعد خارجی آن در مقاومت اسلامی که در منطقه و جهان در حال گسترش است، نمایانگر است و پیروزی های این جبهه به شکل شگفت انگیز و پی در پی در حال وقوع است. امروز باید به دنبال تثبیت این پیروزی‌ها باشیم، این پیروزی ها ثمره تلاش جمعی از مجاهدان انقلاب اسلامی است و پیامد آن امداد غیبی است که شامل حال انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: در طول ٢٠ سال اخیر شاهد پیروزی های صد در صدی و پی در پی جبهه مقاومت و شکست دشمنان انقلاب اسلامی در تمام کشورهای منطقه خاورمیانه هستیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه تمام این توطئه ها که توسط آمریکایی ها، اسرائیلی ها، سعودی ها و برخی کشورهای منطقه بوده است امروز شکست خورده است گفت: استکبار ستیزی مهمترین اصل انقلاب اسلامی است و چون که این اصل به صورت کامل اجرا شده، شاهد شکست استکبار هستیم و پرچمدار این حرکت رهبر معظم انقلاب است که البته فقط منحصر به ملت ایران نیست و ملت های منطقه هم به دنبال اجرای این اصل هستند.

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم دانشگاه را به تراز انقلاب اسلامی برسانیم باید با نگاه به تکمیل ابعاد داخلی انقلاب اسلامی این راه را ادامه دهیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تمام مشکلاتی که در داخل کشور دارد امروز در وضع خوبی به سر می برد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: البته باید توجه کرد که در حوزه دفاع و امنیت پیشرفت های خوبی در داخل کشور داشته ایم اما در سایر ابعاد مانند اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیاز به تلاش بیشتری است.

فرمانده کل سپاه گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی فعلی، پاسداری محافظه کارانه است، اما پاسداری از انقلاب اسلامی پیشرفت کننده، پاسداری از انقلاب اسلامی غیرمخافظه کارانه است

وی با اشاره به اینکه موانع بسیار زیادی بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی در داخل کشور وجود دارد تصریح کرد:  متاسفانه در سبک مدیریت جامعه امروز با سبک های غربی و لیبرالیسم مواجهیم که با فرهنگ و سبک اسلامی در تضاد است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: رشد علمی شرط لازم است اما آنچه که یک دانشگاه را در تراز انقلاب اسلامی می سازد توجه به ابعاد معنوی و تربیتی است که باید بر بستر این رشد علمی سوار باشد.

«دفاع از انقلاب اسلامی فقط اسلحه دست گرفتن نیست، بارها شاهد بودم افرادی نزد مقام معظم رهبری تقاضای رفتن به سوریه را می کردند اما رهبری آنها را به تلاش در عرصه های دیگر توصیه کردند.»

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز از تهدیدات امنیتی و دفاعی عبور کرده ایم گفت: البته این تهدیدات هنوز وجود دارد اما به سادگی آنها را رفع می کنیم زیرا سخت ترین تهدیدات و فتنه های داخلی را پشت سر گذاشته ایم. اینطور می‌شود گفت که امروز ساده ترین تهدیدات ما تهدیدات امنیتی و دفاعی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز موضوع دفاع و امنیت از مرزهای ایران فراتر رفته است و در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.  این در حالی است که تهدیدات اصلی علیه کشور، تهدیدات نرم در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی است.

وی با تاکید بر این مطلب که از جمله ضرورت‌های پاسداری غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی شامل خود سازی معنوی و بصیرتی است و حتی بصیرت سیاسی هم از ایمان ناشی می شود گفت: در مرحله بعد تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی است و این شاخصه ضرورت حرکت جهادی است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه تقویت روحیه ایثار کار بسیار سختی است و حتما نیاز به کار عملی دارد که در این راستا ایجاد گروه های جهادی بسیار موثر است اظهار داشت: ما امروز نیازمند یک تحول جدی در سبک های مدیریت هستیم، همچنین تقویت روحیه مدیریت جهادی یکی دیگر از ضرورت‌های پاسداری غیر محافظه کارانه است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مشکل اصلی ما در کشور این است که مدیران به رضایتمندی دیگران توجه می‌کنند، مخصوصا زمانی که نیاز به رای دارند و رضایت دیگران حتی اگر مخالف رضایت خدا باشد را مقدم می‌دانند.  اما مدیریت قاطعانه و برای رضای خدا که نتیجه اش رشد، رفاه و عدالت در جامعه می شود، مدیریت جهادی است.

وی حسن خلق را یکی دیگر از مولفه های این نوع مدیریت دانست و گفت: پزشکان سپاه باید به الگوی این نوع مدیریت تبدیل شوند، امروز پزشکانی که بامردم خوب برخورد کنند کم داریم که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.