ایلام- استاندار ایلام گفت: مدیران بدون مماشات و با اعمال قانون برای رفع معضل کشتار غیرمجاز دام در ایلام برنامه ریزی و اقدام قاطع بعمل آورند.

اقدام قاطع مدیران برای رفع معضل کشتار غیرمجاز دام در ایلام

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دومین جلسه رفع معضل کشتار غیر مجاز دام و طیور و ساماندهی بهداشتی کشتارگاه های دام و طیور استان با بیان اینکه انتقال کشتار غیرمجاز و اعمال نظارت های شرعی و بهداشتی دامپزشکی  باعث می شود گوشت سالم به مردم عرضه شود، اظهارداشت: در اجرای رفع معضل کشتار غیر مجاز دام، از مدیران و مسئولین دستگاه های ذیربط کوتاهی در انجام وظایف پذیرفتنی نیست.

وی جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در نقاط مختلف استان را ضروری دانست و بیان داشت: ما دنبال بیکار کردن افراد نیستیم و بدنبال کشتار بهداشتی و عرضه فرآورده های دامی سالم به مردم بوده و هدف اصلی ما از این اقدامات، سلامت جامعه، قصابان و خانواده آنها و مردم استان است.

استاندار ایلام با تأکید بر اقدام عاجل و قانونی برای مقابله با این معضل، یادآور شد: از مدیران مربوطه می خواهیم که بدون مماشات و در چارچوب وظایف قانونی خویش، برای رفع معضل کشتار غیرمجاز دام در ایلام برنامه ریزی و اقدام قاطع بعمل آورند.

بازپرس دادستانی ایلام نیز در این جلسه با اعلام جرم خواندن کشتار غیر مجاز دام، گفت: بر اساس اعلام دامپزشکی، نیروی انتظامی باید نسبت به ضبط لاشه های دام اقدام و متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

وی ادامه داد: در ایام اجرای طرح قاضی کشیک بصورت مرتب حاضر خواهد بود و از نحوه اجرای طرح پشتیبانی های قضایی لازم بعمل خواهد آورد.

دکتر وهاب پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام نیز در این جلسه گزارش اقدامات صورت پذیرفته در خصوص مصوبات جلسه قبل تاکنون را بیان کرد و آمادگی و برنامه ریزی های لازم برای عملیاتی شدن طرح را اعلام داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.