۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 578854

اهواز_ به تو هیچ ربطی نداره...بی ربط ترین و مزخرف ترین جمله ای که می توان به یک نماینده مجلس و وکیل قانونی مردم یک شهر و یا استان گفت.

قدس آنلاین _ گروه استانها_ مسعودکنعانی: به تو هیچ ربطی نداره...بی ربط ترین و مزخرف ترین جمله ایی که می توان به یک نماینده مجلس و وکیل قانونی مردم یک شهر و یا استان گفت.بی ربط تر و غیرمؤدبانه تر اگر این جمله از زبان یک خدمتگذارخطاب به ولی نعمت خود بیان شود.گفتگوی نمایندگان مردم خوزستان بامعاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان نشست شورای اداری استان با تنی چند از اعضای هیأت دولت که معاون اول رئیس جمهوری نیز در آن حضور داشت از آن جمله رویدادهایی است که در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد ماند و صدافسوس البته که یکی از اوراق سیاه و لکه دارکتاب تاریخ ملت و بویژه خطه مظلوم خوزستان را به خود اختصاص خواهد داد!صحنه ای بشدت تأثر برانگیز از نمود عینی سقوط ارزشها و فراموشی آرمان های متعالی یک ملت که در رفتار آمرانه و تبخترآمیز یکی از دولتمردان، به نمایش گذاشته شد و احساسات میلیونها نفر در خوزستان و حتی سایر نقاط کشور را جریحه دار ساخت.ادب مرد به ز دولت اوست.

ازدیرباز، سرمشق کلاس درس نسل های پی در پی این عبارت زیبابوده است اما ظاهرا برخی از به اصطلاح "دولتمردان" ما چنان سرمست قدرت و مکنت گشته که خود را از فضیلت ادب و اخلاق نیکو ، بی نیاز دیده اند. مردم نجیب و همیشه قانع و صبور خوزستان علیرغم تحمل مشقات و ناملایمات سالهای طولانی جنگ تحمیلی و عوارض ناشی از عدم بازسازی ویرانه های این جنگ طولانی و ویرانگر در سالهای اخیر با نابودی همه جانبه محیط زیست خود نیز روبرو گشته و در طی این مدت با درک صحیح از مشکلات و گرفتاریهای داخلی و خارجی، همواره بهترین همکاری و تعامل با دولتهای مختلف را سرلوحه کار داشته اند که البته و در کمال شگفتی هیچ کدام از این دولتها پاسخ درخور و شایسته ای به ایثارگری و استقامت آنها ندادند.

متأسفانه روند افول و انحطاط ارزشی در میان کارگزاران دولت به جایی رسید که رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مقابل وکلای مردم حماسه آفرین و تاریخ ساز یک استان حتی زحمت برخاستن و گوش سپردن به آلام و دردهای مردم را به خود نمی دهد و دو دستی به صندلی قدرت خود می چسبد و با جسارتی وصف ناشدنی به نماینده ایی که شأنیت حقوقی و اجتماعی یک شهر و بلکه یک ملت را دارا می باشد بی احترامی می نماید!"به تو هیچ ربطی ندارد!"جمله و عبارتی بسیار نادر و کمیاب در قاموس دولتمردان "تشنه ی خدمت"که گویا قرعه فال این بار به نام "شیفتگان قدرت"زده اند و نصیب مردم بلادیده خوزستان نیز چیزی جز عجایب و غرایب روزگار نبوده ونیست.

خوزستانی که از شدت عطش و نیاز مبرم به آب بواسطه نخل های بی سر و ریزگردهایش و با زبان تالاب های بیابان شده اش شهره آفاق عالم شده است ، شگفتا که بی نیاز به آب خوانده می شود و شگفتانه تر که متولی محیط زیست کشور نیز بین زندگان در یزد واصفهان با خوزستان تفاوت قایل می شود! دهها هزار هکتار از اراضی جلگه زرخیزخوزستان قربانی کویر می شود و بشر و شجر و حشر با هیولای مرگ و نیستی درآمیخته اند و کلانتر محیط زیست امر ملوکانه به خاموشی وکیلانی می دهد که خواستند پژواک مصیبت های مردم خود باشند.

عجبا ....ما را چه شده است!؟یک بام و دو هوا تا کی؟بخشی نگری و تبعیض تا به کجا!؟*سازمان حفاظت محیط زیست در خوزستان به کدام یک از وظایف و تعهدات قانونی خود عمل کرده است؟مماشات این سازمان با وزارت نفت و رها ساختن مردم در میان انبوه دکل هاوتاسیسات خطرناک نفت و گاز و انجام عملیات نفتی در محدوده های مسکونی و در مقابل دیدگان خود بسته این سازمان در خوزستان حکایتی تلخ و غم انگیز از ارزش جان انسان ها در این دیار است .وقتی که مشاهده می شود در نقاط دیگر سازمان های نظارتی حتی برای تولیدی پفک نمکی وماکارونی در مناطق مسکونی فواصل قانونی را به دقت رعایت می کنند!

"به تو هیچ ربطی نداره!"غیر مربوط ترین عبارت و جمله ایی است که یک متولی حفاظت از #محیط_زیست می توانست بر زبان بیاورد و البته بهترین گواه بر میزان بیگانگی وی با این مقوله مهم وحیاتی نیز می باشد.بر همین اساس ،تردیدها نسبت به آینده نیز فزونی می یابد و درصورت ادامه رویکرد فعلی در دولت باید منتظر بحران ها و فجایع زیست محیطی بیشتر ،پرهزینه تر وخطرناک تری بود که لزوم تدبیر و چاره جویی فوری را طلب می کند.البته ذکر این نکته ضروری است که فقط تغییر و جابجایی افراد و نام ها دردی را دوا نمی کند.

بلکه نفوذ و رسوخ تفکری انحصارطلب ،تنگ نظر و تمامیت خواه در بدنه مدیریتی بویژه در حوزه نیرو و انرژی ضربات غیرقابل جبرانی را به محیط زیست وارد آورده و کشور را بسمت شرایط ووضعیت بسیار نگران کننده ایی سوق داده است.عقلای قوم و دلسوزان ملک و دین ، هر چه زودتر چاره ایی بیندیشند و این غده بدخیم  را از پیکره مدیریت کشور جدا نموده و خارج سازند . چرا که همین الآن هم برای جبران ما فات دیر شده است. ..خیلی دیرتر از دیر...!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.