بجستان- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: اینکه همه قوه قضائیه را در پیشگیری از وقوع جرم تاثیر گذار می دانند درست نیست بلکه همه باید پا پیش بگذارند و با همکاری و انجام وظیفه برای جلوگیری ازوقوع جرم اقدام کنند.

همکاری همه دستگاه ها در جلوگیری از وقوع جرم موثر است

به گزارش قدس انلاین، صبح امروز امیرمرتضوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در جمع مسئولان بجستان گفت: پیشگیری از وقوع جرم ضرورت واهمیت و نیاز جامعه امروز ما است و برای این موضوع وحدت و صمیمیت یک نقطه بارز برای جلو گیری از تمام جرائم می باشد.

امیر مرتضوی معاون دادگستری استان افزود: با توجه به اینکه قرارگاه اسیب های اجتماعی بر عهده رهبری می باشد تاکید ایشان بر این موضوع مهم است که اسیب های اجتماعی به منزله حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله مخرب بوده و همه باید نسبت به ان احساس وظیفه کنیم.

وی گفت: یکی از مهمترین مراحل رسیدگی و کشف حقیقت که البته مهمترین بحث پیشگیری از جرم است که در این زمینه همه دستگاه ها تکلیف دارند و خیلی وقت ها تکالیفی را که به عهده مان است انجام نمی دهیم و بار بر دوش دستگاه دیگری می افتد که باید تحمل کند.

مرتضوی افزود: در حالی که در بسیاری از کشورها پیشگیری فرهنگی اجتماعی در اول کار است متاسفانه در کشور ما جا عوض شده ‌و اول پیشگیری های کیفری می شود و مردم نیز انتظار دارند هر چیزی باید برای پیشگیری محاکمه صورت بگیرد.

معاون امر بمعروف و نهی از منکر استان گفت: اعتقادات و باورهای دینی کم رنگ شده ویک پرونده با طی مراحل مختلف ساعتها وقت صرف می شود ودر حالی که ریشه کار فرهنگی و اخلاقی است.

مرتضوی گفت: خیلی از چراها را نباید قوه قضائیه پاسخگو باشد چرا تصادف، چرا مطالبات معوق، چرا چاههای غیر مجاز، چرا تصرفات اراضی و هزاران چرای دیگر که زمین خواری به کوه خواری و دریا خواری تبدیل شده که همه اینها مستقیما به دستگاه قضا می اید در حالی که مقصر خود مردم هستند و سایر دستگاهها نیز باید پاسخگو باشند.

وی گفت:برخی تصمیمات در برخی ادارات را نه تنها راه حل مشکل ندانسته بلکه بار دیگری را بر جامعه تحمیل میکند به عنوان  نمونه برای بر قراری حکم مستمری گواهی طلاق به کمیته امداد اوردن و در بحث تصادفات سایر عوامل هم از قبیل شهرداری و اداره راه برای اصلاح هندسی مقصر می باشند و اینکه بودجه نیست دلیلی بر فرار از جرم نیست.

معاون پیشگیری از جرم استان توجه به سه ضلع در پیشگیری را از جمله دانش اموزان و دانشگاهها و حوزه علمیه را لازم دانسته و تا کید نمود: این سه ضلع خیلی تاثیر گذار هستند خصوصا اموزش و پرورش که تعلیم را در صدر قرار داده و تربیت را که مقوله ای اساسی است به حاشیه رانده که همه بر می گردد به روحیه کار جمعی و مشارکتی کار کردن در پیشگیری از وقوع جرایم زیرا اگر توانستیم طلاق و عرضه مواد مخدر را در استان کم کنیم نتیجه ان همین مشارکت و بروز نقش چند سازمان کار ساز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۹۸۰ عنوان مجرمانه داریم گفت: به همه انها نمی توانیم برسیم باید ۵ اولویت اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و فضای مجازی اولویتهای ملی و استانی قرار گرفته و روی انها کار می شود.

در پایان این حضور که مسئولان شهرستان مشکلات و پیشنهادات خود را به معاونت پیشگیری از جرم رئیس کل دادگستری ارائه و ایشان رهنمودهای لازم ابلاغ کرد و سپس مکان سامانه سجام شهرستان افتتاح ومجتبی سرباز به عنوان مسئول این سامانه معرفی گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.