معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام اخیر ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس، گفت: ترامپ با این کار بیش از قبل منزوی شده است.

ترامپ بیش از قبل منزوی شده است/ تأکید بر تبلیغ جهانی معارف اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محسن قمی در همایش «حوزه بین‌الملل؛ حوزه تمدن ساز» که در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه نفس برپایی این همایش نشان از تحول در حوزه است گفت: برگزاری این همایش در وضعیت کنونی حوزه معنا دارد ولی اگر چند دهه قبل برگزار می‌شد ضرورت آن حس نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه بشری از یک نوع سرخوردگی نسبت به مکاتب بشری رنج می‌برد، اضافه کرد: مکتب سوسیالیسم با شعار عدالت به موزه تاریخ رفته و لیبرالیسم با شعار آزادی به افتضاح رسیده و دیگر مکاتب نیز همین وضع را دارند و بشر به این نتیجه رسیده است که به همان اندازه که پیشرفت علمی و تکنولوژیکی داشته است ظلم و جنایت و ستم نیز رشد کرده است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: بشر، امروزه به دنبال یک منجی می‌گردد به همین دلیل حتی مراکز علمی پژوهشی دنیا نیز به ضرورت بازگشت به اخلاق و معنویت تأکید می‌کنند.

وی اظهار داشت: در شرایطی که فلسفه‌های بشری نیز به یأس و ناامیدی رسیده انقلاب اسلامی با رویکرد تمدنی کارآمدی خود را ثابت کرده است.

حجت الاسلام قمی با اشاره به اقدام اخیر ترامپ گفت: تصمیم نابخردانه اخیر رئیس جمهور آمریکا باعث انزوای ترامپ شد و پیام آن این است که جهان بدون آمریکا چقدر جهان آرام‌تری است.

رهبر معظم انقلاب پشتیبان بین‌المللی شدن حوزه هستند

وی همچنین با اشاره به رهبری بی‌نظیر آیت الله خامنه‌ای و غبطه مردم کشورهای دیگر به ایشان اضافه کرد: یکی از سرمایه‌های بزرگ ما وجود رهبری است که بین‌المللی زندگی کرده، بین‌المللی می‌اندیشند و در عرصه بین‌المللی نیز رهبری می‌کنند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای، پشتیبان بین‌المللی شدن حوزه هستند، اضافه کرد: با وجود امکانات گسترده نرم افزاری و حتی سخت افزاری و رهبری گران‌قدر و... حجت الهی بر حوزه علمیه برای فعالیت بین‌المللی تمام شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از نعمت‌های در اختیار ما، مکتب غنی اسلام است که از محتوای پرباری برخوردار است؛ ما از قرآن و فقه جامع و پربار و یک فلسفه غنی برخوردار هستیم و عرفانی که می‌تواند تشنگان عرفان را سیراب کند.

حجت الاسلام قمی تأکید کرد: در چنین شرایطی باید به تبلیغ معارف اسلامی بپردازیم و اگر درست این کار را انجام دهیم می‌توانیم موفق باشیم.

دنیا تشنه عدالت است

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد درآمد آمریکا برای ۲ درصد مردم این کشور است و ۶۵ نفر در جهان آواره و ۶۰ میلیون نفر نیز نان برای خوردن ندارند، تأکید کرد: با این وضع دنیا تشنه عدالت است که شعار محوری نظام اسلامی است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بر الگوگیری از فعالیت بزرگانی مانند شهید بهشتی، آیت الله آصفی، مرحوم موسوی لاری، شهدای صدر، حجت الاسلام زکزاکی و... که منشأ خدمات گسترده‌ای در عرصه بین‌الملل بوده‌اند تأکید کرد.

وی اضافه کرد: حوزه برای تربیت مبلغ در عرصه بین‌الملل و کشورهایی که مسلمان نیستند باید برنامه داشته باشد و به خصوص افراد آشنا با زبان‌های مختلف و فرهنگ‌های گوناگون تربیت کند.

حجت الاسلام قمی زبان شناسی و مخاطب شناسی و جریان سازی را سه اصل بنیادین در فعالیت‌های بین‌المللی حوزه برشمرد.

وی تأکید کرد: باید فعالیت‌های متفرق و پراکنده شخصی و دولتی متحد و به یک جریان در دنیا تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.