خرم آباد-دومین  جلسه از سلسله کارگاه های آشنایی با جنگ نرم و راه های مقابله با آن در مرکز مطالعات جنگ نرم کانون منادیان بصیرت  لرستان برگزار شد.

رسانه ها در حال تکثیر گفتمان انقلاب اسلامی در جهان هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عضو هیئت منصفه مطبوعات لرستان در این کارگاه با بیان اینکه بارزترین نمود جنگ نرم در حال حاضر جنگ رسانه ای است اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی توسط رسانه های جمهوری اسلامی در ورای مرزها در حال تکثیردر سراسر جهان است .
امیرعلی حیدر امیری با اشاره به اینکه سالهاست استکبار و صهیونیسم جهانی در اتاق های فکر و لابی های سیاسی به فکر راه های براندازی نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: فرآیندی که همینک رهبر انقلاب اسلامی از آن به پدیده نفوذ یاد می کنند و بارها در محافل رسمی آن را به مسئولین گوشزد کرده اند روز به روز درحال رسوخ در محافل سیاسی،علمی و فرهنگی کشور است.
این استاد حوزه جنگ نرم  نفوذ را  مهمترین مبادی فکری شیطان عنوان کرد و افزود: نفوذ به معنای رخنه کردن است که شیطان از این طریق بر اذهان و قلبهای انسانها رخنه می کند.اما این مولفه هم اکنون معنای وسیع تری به خود گرفته است از جمله مسئله نفوذ دشمن در مراکز علمی،سیاسی،اقتصادی و اجتماعی کشور.
وی با اشاره به اینکه مسئله نفوذ استکبار جهانی به مراکز علمی جامعه ما طرح جدیدی نیست و سالهاست که منابع علمی ما غربی است تصریح کرد: زمانی نفوذ علمی از طریق فعالیت فرنگ رفته های سده گذشته اعمال می شد اما هم اکنون از طریق جشنواره های علمی،کتب و منابع غیر بومی،پایگاه های استنادی علمی و تالیفات صورت می گیرد.
امیری افزود: رهبر معظم انقلاب ضرورت باز اندیشی در حوزه علوم انسانی را دراین زمینه گوشزد کردند چون که مبانی فکری جامعه بشری را همین علوم انسانی توسعه می دهد.
این استاد و پژوهشگر عرصه جنگ نرم در ادامه با اشاره به جنگ رسانه ای استکبار بر علیه نظام جمهوری اسلامی ضرورت توجه به فنون رسانه ای را مهمترین اقدام نظام اسلامی برعلیه هجمه وسیع غرب دانست و افزود:رسانه ها مهمترین ابزار جنگ نرم محسوب می شوند و از دیرباز سرنوشت جوامع را رغم زده اند به طوری که خیلی از کشورهای منطقه براثر جنگ رسانه ای و روانی دشمن دچار تزلزل شده اند. اما خوشبختانه کشور ما در دهه های اخیر با راه اندازی شبکه های رسانه ای ملی،منطقه ای و بین المللی نقش مهمی در بیدارسازی جوامع داشته است.
وی با اشاره به ظهور رسانه های مجازی بیان داشت: امروزه دیگر همه براین نکته واقف هستیم که رسانه های مجازی تا خصوصی ترین لایه زندگی اجتماعی نفوذ کرده اند و درواقع برچسب مجازی زدن به این رسانه ها کاری بیهوده است چونکه واقعیت کذبی که این رسانه ها در جوامع ایجاد کرده اند این نکته را گوشزد می کند که این رسانه ها واقعی اند و جنگ واقعی را همینک این رسانه ها شروع کرده اند.
عضو هیئت منصفه مطبوعات لرستان با اشاره به ضعف رسانه های مجازی گفت: متاسفانه عدم وجود فیلترینگ مرکزی در شبکه های اجتماعی موجب شده تا هر پیامی ولو دروغ در گستره ای وسیع منتشر شود و به قول معروفی آبی که ریخته شود دیگر به راحتی جمع نخواهد شد.
امیری تاکید کرد: باید زمینه هایی ایجاد شود تا جوامع علاوه بر کنترل هجمه رسانه ای و اطلاعاتی،به تقویت رسانه های بومی بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.