۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 578946

گرگان- مشاور عالی سازمان محیط زیست کشور از استمرار پارک ملی گلستان در محدوده استان گلستان خبر داد و گفت: نخستین پایلوت هوشمندسازی، در پارک ملی گلستان به عنوان برنامه ملی انجام خواهد شد تا کوچکترین آتش‌سوزی و یا آسیب توسط سیستم هوشمند مشخص شود.

پارک ملی گلستان هوشمند می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید نمکی در همایش بزرگداشت ۶۰ سالگی پارک ملی گلستان گفت:  برای انتخاب مدیر پارک, چند شاخص را در نظر داشتیم که نخستین سیاست مدیر باید رفاقت و صمیمت با مردم منطقه باشد و دیگر اینکه مشارکت جوامع محلی به ویژه شورای راهبردی و هیئت امنا را داشته باشد و شاخص مهم اینکه مدیر باید در خود پارک ملی مستقر باشد.

او اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده, آقای تیموری از استان یزد, که فعالیت‌های درخشانی در زمینه استفاده از بخش خصوصی داشته با حکم دکتر کلانتری, به عنوان مدیر جدید پارک ملی گلستان معرفی شد. قرار است  همه پارک‌های ملی کشور, هوشمند شود و نخستین پایلوت هوشمندسازی, در پارک ملی گلستان به عنوان برنامه ملی انجام خواهد شد ,تا کوچکترین آتش‌سوزی و یا آسیب, توسط سیستم هوشمند مشخص شود.

نمکی همچنین گفت:  امسال برای نخستین بار , منابع اعتباری, پارک‌های ملی کشور, ۳ برابر رشد یافت و قرار است از صندوقی که برای توسعه ملی برنامه ریزی کردیم, در حمایت از طبیعت ایران, از محل صندوق حامل های انرژی که مبلغ قابل توجه است, در عرصه محیط زیست سرمایه گذاری کنیم و معتقدیم که در عرصه سلامت و طبیعت هر قدر هزینه کنیم, سرمایه گذاری است.

وی افزود: برای ارتقاء مدیریت آن، رئیس پارک از طرف رئیس سازمان محیط زیست کشور انتخاب خواهد شد و مدیرکل محیط زیست گلستان, قائم مقام سازمان محیط زیست کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.