بجستان- دادستان عمومی بجستان گفت: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است در تلاشیم برای پیشگیری از جرایم از طریق سامانه سجام مردم را به همکاری بگیریم.

مردم را از طریق سامانه سجام برای  پیشگیری از جرایم به کمک می گیریم

سید محسن مهاجریان مقدم  در گفتگو با قدس انلاین گفت: برای امر پیشگیری جرایم با سامانه سجام همه مردم رابه کمک می گیریم.

مهاجریان مقدم با بیان اینکه سیاست اول ما پیشگیری است زیرا پیشگیری بهتر از درمان است گفت:  در تلاشیم مردم را در این امر سهیم بوده و نظارت بر این امر نیز داشته باشند.

دادستان عمومی بجستان افزود: همه مردم باید در این امر همکاری کنند و اگر در پیشگیری موفق باشیم وظایف ما سبکتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سعی داریم هزینه ارتکاب جرم در شهرستان را افزایش دهیم گفت: شلاق یکی از این مصادیق است.

مهاجریان مقدم ده جرم اول شهرستان در ۶ ماهه اول سال جاری را  به ترتیب رانندگی بدون گواهینامه، بی احتیاطی در رانندگی منجر به صدمه بدنی، ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، سرقت، حمل و نگهداری مواد، ترک انفاق، تخریب، تهدید و استعمال مواد مخدر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بجستان مردمی متدین و مومن و انقلابی دارد اکثر مرتکبین جرائم افراد غیر بومی هستند که به لحاظ موقعیت جغرافیایی شهرستان و دروازه ورودی از طرف استانهای جنوبی و شرقی می باشد این جرائم پیش می اید.

دادستان عمومی بجستان گفت: سامانه سجام که به معنی سامانه جامع اطلاعات مردمی نامگذاری شده از این پس یکی از مقوله های بهره گیری از فن اوری و اطلاعات و ارتباطات مردمی میباشد که مردم را برای شناسایی مجرمین به کمک می طلبد.

وی افرود: این سامانه مال مردم است و دستگاه قصد دارد بخشی از اقدامات پیشگیری خود را از طریق این سامانه و توسط مردم انجام دهد به این صورت که همه افراد با هر گرایش و تفکر در هر جا و مکانی از شهرستان باشند می توانند در این سامانه ثبت نام کرده به ادرساینترنتی sajam.adliran.ir  وارد شوند و ثبت نام کرده و پس از استعلامات لازم و احراز هویت عضویت نهایی به انان اعلام و در هسته های مختلف تقسیم بندی می شوند.

مهاجران گفت: اعضا خواهند توانست گزارشات خود را از طریق سامانه ارسال و اطمینان داشته باشند که اطلاعات و اخبار محرمانه و بصورت ناشناس ثبت و بررسی خواهد شد و پس از ثبت در مرکز به مراجع ذیصلاح برای بررسی و اقدامات بعدی ابلاغ تا پیگیری و منتج شود.

وی تا کید کرد تا کنون در کل کشور ۱۳ هزار نفر و در بجستان ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اندو این برای گسترش روحیه مطالبه گری در مردم است و مردم چشم ناظر ما خواهند بود و از همه مسئولان و مردم و ارگانها استمداد کردکه به این سامانه بپیوندند و برای امنیت بیشتر سهمی داشته باشند و اگر کسی نیز اطلاعاتی در این رابطه خواسته باشد می تواند به صورت حضوری به دادگستری شهرستان مراجعه ویا از طریق تلفن ۱۲۹ کسب اطلاع کنند.

دادستان بجستان تاکید کرد در همین رابطه و از طریق اطلاعات مردمی  فردی با نام مستعار حداد شناسایی و پاتوق توزیع مواد مخدر و جمع اوری افراد ولگرد و تکدی گری متلاشی و از بین رفت و نامبرده تحویل مقامات قضایی شد.

دادستان عمومی بجستان مجتبی سرباز را به عنوان مسئول ستاد مردمی سامانه سجام بجستان معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.