قدس امام جمعه مشهد مقدس گفت: مسئولان امروز کشور، دشمن سازی و دشمن پروری را رنگ و لعاب تعامل با دنیا می‌گویند، درحالی که سازش با دشمنان کشور، تعامل محسوب نمی شود.

سازش با دشمنان کشور، تعامل نیست

قدس آنلاین- امام جمعه مشهد مقدس گفت: مسئولان امروز کشور، دشمن سازی و دشمن پروری را رنگ و لعاب تعامل با دنیا می‌گویند، درحالی که سازش با دشمنان کشور، تعامل محسوب نمی شود.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، اظهارداشت: در هفته‌ای که گذشت متأسفانه ما در این کشور شاهد یک نقطه منفی بودیم که منافی اصل ارزشی مقاومت در انقلاب بود و آن حضور وزیرخارجه انگلیس در این کشور و ملاقات او با مسئولان نظام بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، افزود: منافی ۱۰۰ در صد مقاومت، سازش با دشمن است که با اصل مقاومت سازگار نیست، اینجا نکته‌ای که پیش آمد حضور یک انسانی بود که او حتی دقیقاً یک نماد و تابلو در کشور ما ایجاد کرد که موجب یأس و ناامیدی در همه چهره‌ها و عناصر انقلابی در جوامع بیدار شده اسلامی شد. وی اضافه کرد: ما بیش از ۱۰ آیه در قرآن داریم که سفارش به مقاومت می‌کند و نماد اجرای استقامت، مقاومت است، خط هدایت قرآن مقاومت است، وقتی مقاومت برای ما این قدر دینی و انقلابی است باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام مقابله با دین و انقلاب است.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: تأسف بیشتر این است که سازش با دشمن را یک رنگ و لعابی می‌دهند و می‌گویند سازش با دشمن نیست، تعامل با دنیاست. مگر دنیا تنها اروپا و آمریکاست؟ مگر دنیا فقط دشمنان ما هستند، یعنی اگر با دشمن سازش کردیم، تعامل کردیم؟ اما اگر استکبارستیزی و مقاومت کردیم، اینجا با دنیا نساختیم و تعامل نکردیم؟ این دشمن سازی و دشمن پروری را رنگ و لعاب تعامل با دنیا می‌دهند.

 بوریس دلقک و دروغگو
وی تصریح کرد: تعامل با دنیا تعامل با همه جهان و همه مردم دنیاست نه تنها سازگاری و سازش با دشمن، وزیرخارجه انگلیس ذاتاً یک عنصر پلیدی است، این بوریس جانسون در مطبوعات انگلیس از سال ۲۰۰۴ که وارد سیاست شده به عنوان بوریس دلقک، بوریس زنباره و دروغگو معروف است، همچنین به خاطر افشای روابط نامشروع او با زنان مختلف و دروغگویی، جناح محافظه کار انگلیس او را از حزب خود در سال ۲۰۰۴ بیرون کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خود انگلیس‌ها وجود این آدم را مایه ننگ می‌دانند؛ بعد این خانمی که نخست وزیر شد آمد او را وزیرخارجه خودش کرد، حالا این عنصر بدسابقه و پلید بیاید در مملکت ما به خاطر حمایت دو تا جاسوس وطن فروشی و ناپاکی که دست به دست دشمن دادند و کشور را فروختند.

 سازش با دشمن
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: حال این آدم به نمایندگی همچین دولتی بیاید کشور ما، دولتی که فروش اسلحه‌اش به عربستان این همه کودک را در یمن به خاک و خون می‌کشد، این بلا را سر مسلمانان یمن آورده و حمایتش از
آل خلیفه، جریان شیعه و متدینین بحرین را به خاک خون کشیده، نماینده یک دولتی که همچین موجودی است در همه جنایات آمریکا شریک است و بعد مسئولان ما با او تعامل کنند؟ این سازش با دشمن است نه تعامل.
عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: یک کلمه هم نمی گویند، چرا دولت شما به عربستان اسلحه می دهد تا مردم یمن را بکشند؟ تنها کسی که گفت دبیر شورای عالی امنیت ملی بود که او هم به خاطر اینکه خاک خورده جبهه بود این سؤال را مطرح کرد که چرا دولت شما به عربستان اسلحه می‌دهد؛ بعد این آقا شریک ما در پیمان برجام است؟ ما بیاییم در مورد برجام با او صحبت کنیم؟


افشاگری موگرینی
امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: در حال حاضر در کشور با چنین مشکلی روبه رو هستیم، مقاومت در کشور ما اصل ارزشی و قرآنی است و سازش با دشمن ناقض مقاومت است و بدتر از این مسئله این است که دو روز قبل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افشا کرد و بعد گفت من این را به عنوان یک راز افشا می‌کنم که در بخش مقدمه برجام، این توافق ۱۰۴ صفحه‌ای، که من اکنون آن را حفظ شدم، یک ارجاع در حد نیم جمله با این مضمون وجود دارد که این توافق می‌تواند مسیر خود را به نوع دیگری از تعامل یا تعامل سازنده‌تری در منطقه فراهم کند و زیربنای آن را ایجاد کند و آن جمله به درخواست ایران گنجانده شده است. وی گفت: شما نماینده یازدهمین این مردم بودید، رهبر معظم انقلاب عمل شما را تأیید کردند، شما این کار را کردید که مسیر تعامل سازنده و تعامل با دنیا که اروپا و آمریکا است را در آینده باز کنید، خانم موگرینی می‌گوید، ایران بر سر این ارجاع اصرار داشت و بعد خودش تحلیل می‌کند و مدعی می‌شود دولت ایران قصد داشته از توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ در چارچوب منازعه سیاسی خود با جناح‌های رقیب به عنوان ابزاری برای کسب مجوز جهت تعامل با دنیا استفاده کند، در واقع تعامل که نه جهت سازش با دشمن استفاده کند.
وی گفت: معاون وزیرخارجه آمد آن را رد کند، گفت؛ ما در برجام چیزی برای مسائل ارتباط جهانی و منطقی نداریم که در واقع نه تحلیل خانم موگرینی و نه این جمله را رد نکرد. شما یک جمله در برجام گذاشتید که راه را باز گذاشتید که سازش بیشتری کنید؟ بیخود نیست آن‌ها می‌آیند و می‌گویند ما مذاکره موشکی داریم!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.