یزد - سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در راه های مواصلاتی استان خبر داد.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد آغاز به کار کرد

محمد رضا فتاحی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمراستان از ۲۰آذر ماه تا ۲۰اسفند در تمامی جاده ها و راههای مواصلاتی استان اجرا خواهد شد واین طرح هر ساله و به‌ صورت سراسری با مشارکت دستگاه‌های مربوطه همچون پلیس راهور، اورژانس، راهداری و مدیریت بحران برگزار می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد هماهنگی بیشترو ارتقای توان عملیاتی دستگاه‌های خدمت‌رسان دانست و افزود : این طرح سعی دارد در این بازده زمانی خدمات مناسب و به ‌موقعی به هموطنان حادثه ‌دیده ناشی از حوادث احتمالی را در محورهای مواصلاتی و کوهستانی ارائه دهد و بتوانیم حوادث و سوانحی که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل زمستان رخ می‌دهد را به بهترین نحو ممکن کاهش دهیم.

این مسئول تصریح کرد: در سال جاری یک پایگاه سیار و ثابت به کل پایگاه ها اضافه شده و همانند سال های گذشته ۱۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار و موقت جمعیت هلال احمر در جاده های استان حضور دارند و تمامی  پایگاه ها آمادگی کامل برای ارایه خدمات امدادی و اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی دارا می باشند و همچنین سامانه ۱۱۲ به‌ صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در طول برگزاری این طرح که از ۲۰ آذر آغاز شده تعداد ۲۲ دستگاه آمبولانس و خودروی تخصصی نجات، تکمیل‌کننده خدمت‌رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر استان یزد خواهد بود.

فتاحی افزود: ازهموطنان ومسافران عزیزی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی و مناطق کوهستانی استان را دارند تقاضاداریم ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، در صورت مواجهه با حوادث جاده ای که نیاز به امدادرسانی وجود دارد، بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۲ (ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر) تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.