اصفهان- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، اصفهان را در امور داوری و میانجیگری یکی از استان‌های پیشگام کشور خواند و گفت: هدف مجمع امور داوری اصفهان توسعه فرهنگ صلح و دوستی و حل اختلافات و منازعات به‌صورت مسالمت آمیز است.

اصفهان پیشرو در توسعه فرهنگ داوری و میانجیگری کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود عباسی در مجمع امور داوری و میانجیگری که در مجتمع فرهنگی اردیبهشت اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه داوری و قضاوت از جمله چالش‌های امروز جامعه است، اظهار کرد: حجم انبوه پرونده‌های قضایی در قوه قضاییه و دادگستری‌ها بیانگر وجود ۲۰ میلیون پرونده قضایی است.

وی با بیان اینکه اصفهان در امور داوری و میانجیگری یکی از استان‌های پیشگام در کشور است، افزود: باید این‌گونه فعالیت‌ها استمرار داشته باشد چراکه راهی جز توجه به موضوع قضا و داوری وجود ندارد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: کشورهای هلند و اسکاندیناوری از جمله کشورهای پیشتاز در مسائل حقوقی هستند و داوری در دستگاه‌های قضایی این کشورها بسیار مترقی است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با مقام نروژی در امور حقوقی داشته است، خاطرنشان کرد: نماینده حقوقی کشور نروژ استقبال زیادی برای استفاده از تجارب سیستم قضایی ایران داشت و به نظر می‌رسد اصفهان در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته و امیدواریم شما باری از دوش قوه قضایی بردارید و آن را مدیریت کنید.

مجمع امور داوری پیشرو در توسعه فرهنگ داوری و میانجیگری کشور

در ادامه این نشست خبری، رئیس هیأت مدیره مجمع امور داوری اصفهان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل حقوقی داخلی و بین المللی را می توان از طریق داوری و میانجیگری حل کرد گفت: با توجه به این موضوع آمار پرونده ها نیز با استفاده از این رویه کاهش می یابد از این رو مجمع امور داوری پیشرو در این حوزه است.

رضا برادران اصفهانی اظهار کرد: دوره های داوری مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان در راستای توسعه فرهنگ داوری با شرکت حقوقدانان برجسته کشور برگزار شده است.

وی افزود: قضات، وکلا و افرادی که حداقل مدرک کارشناسی ارشد را دارا هستند می توانند در این دوره ها شرکت کنند، امروز شاهد برگزاری اولین دوره از این جلسات با رویکرد قانون داوری تجاری بین المللی و حل اختلافات بین ایرانیان و اتباع سایر کشور ها بود.

رئیس هیأت مدیره مجمع امور داوری اصفهان با اشاره به هدف این دوره ها بیان کرد: تحقق سیاست های قضا زدایی هدف غایی ما است تا به جای اینکه مسایل از طریق دادگاه حل شود از طریق داوری حل شود، این خود راهکاری برای کاهش پرونده ها و رسیدگی دقیق تر و تخصصی تر به پرونده های تجاری و غیر تجاری مورد اختلاف بین المللی است.

 برادران با اشاره به حضور هیأت فرانسوی در این دوره گفت: همچنین معاون حقوق بشر وزیر دادگستری هم در این جلسه با هدف پشتیبانی از ترویج و توسعه امور داوری و میانجیگری و حمایت از مجمع امور داوری و میانجیگری در این جلسه حضور داشتند، همچنین مجمع امور داوری و میانجیگری با هدف توسعه فرهنگ داوری و میانجیگری به عنوان اولین سازمان مردم نهاد داوری و میانجیگری برای اولین بارموفق به برگزاری سمپوزیوم بین المللی داوری در  اردیبهشت ماه سال جاری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.