قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تمدن اگر فاقد معنویت باشد و هرچه بزرگتر باشد پرخطرتر و نگران کننده تر بوده و کشتارهای جمعی و خشونت های انسانی امروز محصول تمدن فاقد از عقلانیت است.

کشتارهای جمعی امروز حاصل تمدن فاقد عقلانیت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر اگر تمدن را ارزیابی کنیم و ببینیم چه تعریفی دارد شاید پیشرفت و تکنولوژی را تمدن بدانند که درست است اما فقط جسم آن است و روحی در آن دیده نمی شود.

وی افزود: از منظر دینی، جسم تمدن مهم است و تمدن اگر فاقد روح معنوی باشد پر خطر و نگران کننده می شود و امروز جنایتهای بشری در همین قالب تمدن دارد صورت می گیرد؛ تمدن اگر فاقد معنویت باشد و هرچه بزرگتر باشد پرخطرتر و نگران کننده تر بوده و کشتارهای جمعی و خشونت های انسانی امروز محصول تمدن فاقد از عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه  اگر نوای معنویت در جامعه دمیده نشود شاهد آسیب های گوناگونی خواهیم بود، بیان کرد: در تمدن دینی و الهی، انسان ابزار نیست و مقصد تمدن است اما در فرهنگ غربی انسانها ابزاری برای اهداف دنیایی هستند.

عابدینی، قرآن را منشور تمدن الهی دانست که ایمان به آن نجات بخش جان انسان‌ها است و یادآور شد: در نگاه دینی، کسانی می توانند معمار تمدن دینی باشند که اعتقاد به معاد را سرلوحه قرار دهند.

وی اضافه کرد: تمدن اسلامی ما بر مبنای تعالی انسان و جامعه بنا نهاده شده است و با محور مسجد می توان به سعادت رسید، شهرها را کسانی می توانند به توسعه واقعی برسانند که مؤمن و با ایمان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد: خداوند کمال انسان را در بستری تعریف کرده که در بستر بندگی باشد و با گام های عبادت می توان به تمدن دینی دست یافت.

عابدینی تصریح کرد: امیر مؤمنان علی (ع) به عنوان تمدن الهی و دینی در مظهر دینی شناخته می شود.

وی گفت: امنیت بسیار مهم تر از نان و آب مردم است و باید شهرهایی بسازیم که معنویت و رفاه و معیشت در آن تأمین شود و سعادت آینده و شهرنشینی باید در امنیت دیده شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.