زاهدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان‌ و بلوچستان گفت: یکی از اولویت ها در استان سیستان و بلوچستان بحث ترانزیت است و ضرورت دارد تا در بخش زیرساخت ها اقدامات ویژه ای انجام گیرد.

توسعه سیستان و بلوچستان بر محور ترانزیت و حمل و نقل

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا خانقایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل ،رانندگان و راهداری در زاهدان برگزار شد ، اظهار داشت: با توجه به مکانیزه شدن سیستم های اطلاعاتی راهداری و حمل و نقل جاده ای، اطلاعات هریک از دستگاه ها به صورت آنلاین خوانده می شود و نیازی به توقف کامیون ها در پلیسراه نیست.

وی با بیان اینکه بخش حمل و نقل به سمت هوشمند سازی پیش می رود، افزود: تمامی تردد ها در مسیرهای سیستان و بلوچستان از طریق سیستم های هوشمندی که در جاده ها نصب شده ثبت و پیگیری می شوند.

مدیر کل راهداری،حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری از ۲۶ آذر ماه ، اظهار داشت : حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهدای استان در همایش راهداران سراسر کشور در تهران، غباروبی گلزار شهدای زاهدان، دیدار با استاندار و امام جمعه زاهدان، دیدار با خانواده های حادثه دیده در حوزه راهداری حمل و نقل جاده ای ، تجلیل افراد نمونه صنف حمل و نقل و تجلیل از راهداران نمونه را از جمله برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اعلام کرد.

با اشاره به ثبت بیش از ۳۰ میلیون تردد در طول ۸ ماه اخیر در جاده های استان، خاطر نشان کرد: متاسفانه حدود ۲۶ درصد از این میزان تردد ، سرعت غیر مجاز داشته اند. خانقایی اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات در دست اجرای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، تبدیل جاده های شریانی و اصلی به بزرگراه است.

وی با بیان اینکه ترانزیت و حمل و نقل از عوامل تاثیر گذار در توسعه استان به شمار می روند، اظهار داشت: ۹۵ درصد جابجایی کالاها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

خانقایی با اشاره به ۹۱ شرکت و شعبه حمل و نقل مسافری مستقر در استان، اذعان داشت: سیستان و بلوچستان از نظر ایجاد شرکت و شعبه های حمل و نقل مسافری رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سامانه سپه تن( سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) ، به صورت آنلاین اطلاعات و سرعت اتوبوس ها را برای پلیسراه ارسال می کند که این سیستم نواقصی دارد که با نصب سیستم های هوشمند جدید این نواقص برطرف خواهد شد.

خانقایی با اشاره به ۱۲۹ شرکت حمل و نقل داخلی و ۴ پایانه حمل و نقل در چهار شهراستان، ادامه دارد: در ۸ ماه نخست امسال، ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تن بار در ناوگان حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان جابجا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از احداث پایانه های رسمی حمل و نقل در مرزهای ریمدان و پیشین خبر داد و خاطر نشان کرد: در ۸ ماه اخیر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان جابجا شده که به نسبت سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

خانقایی افزود: با توجه به توسعه بندر چابهار و نقش بسزای آن در افزایش حمل و نقل جاده ای ، تخفیفات ۳۳ درصدی برای ناوگان حمل و نقل افغان هایی که مقصدشان بندر چابهار باشد درنظر گرفته شده است.

وی احداث ۴ پلیسراه جدید را اولویت دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این ۴ پلیسراه هزینه شده است.

این مسوول ضمن اظهار تاسف از افزایش ۱.۵ درصدی تلفات جاده ای در سیستان و بلوچستان ، خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه ها و اطلاع رسانی مردم این آمار را کاهش دهیم .

خانقایی از اجرای ۳۰ پروژه در راه های شمال استان و انعقاد ۷۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد و افزود: بازسازی جاده خاش_ سراوان یکی از پروژه های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.