شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی فرا رسیدن ۲۵ آذر روز پژوهش و فنآوری را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

نگاه جامع به بحث پژوهش از کلیدهای اصلی دستیابی به شاخص های توسعه ای است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، متن کامل پیام اقبال عباسی به شرح ذیل است:

نگاه جامع به بحث پژوهش و فنآوری از کلیدهای اصلی دستیابی به شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف به شمار می رود.

به همین منظور افزایش اعتبارات پژوهشی و باور پژوهشگران و فنآوران در زمینه های مختلف می تواند زمینه تسریع دستیابی به روند توسعه ای در شاخص های مختلف را فراهم کند.

ارتقای کمی و کیفی پژوهش و فنآوری در جامعه به بهبود نگاه های ملی، منطقه ای و استانی و فراهم کردن بسترهای لازم در این خصوص نیاز دارد.

امروزه ایران اسلامی با تکیه بر پیشرفت های علمی مبتنی بر اقدام پژوهی تخصصی پزوهشگران، دانشمندان و فنآوران توانسته به موفقیت های علمی بسیاری در حوزه های مختلف دست یابد و در میان کشورهای مختلف دنیا سربلند شود.

تحقیق، پژوهش و فنآوری به عنوان نبض تپنده تولید و خودکفایی است و می تواند باعث پویایی و تحرک جامع گردد، به همین منظور برای سرعت بخشی به روند توسعه علمی باید به پژوهش و فنآوری توجه ویژه شود.

دولت تدبیر و امید افزایش فعالیت های پژوهشی، فنآوری و تحقیقاتی براساس معیارهای علمی و کارشناسی را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار داده تا بتوان زمینه پیشرفت کشور در بخش های مختلف را فراهم کرد.

افزوده می شود، ۲۵ آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز پژوهش و فنآوری و هفته  آخر آذر به نام هفته پژوهش و فنآوری نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.