مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به دارایی این شرکت که ۸۰هزار میلیارد تومان است، از فروش کشتی به ترکیه و تولید ۶ داروی سرطان خبر داد و گفت:شستا دیگر حیاط خلوت سیاسی نیست و بنا داریم افرادی که به این شیوه آمدند، عذر آنها را بخواهیم.

ایران به ترکیه کشتی فروخت/ «نه» به حیاط خلوت سیاسی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی  لطفی - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: برای سیاست خروج از بنگاههایی که در برنامه راهبردی ما نیستند برنامه ای داریم که به همین منظور ۱۳۰ تا ۱۴۰ شرکت شناسایی شده و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تا سال ۱۳۹۸ واگذار خواهند شد.

لطفی در نشست خبری مشترک با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و همچنین مصوبه هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی، خروج از بنگاه داری در اولویت شستا قرار گرفته و به همین دلیل تلاش های زیادی در این زمینه انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد هلدینگ‌های تامین اجتماعی از ۹ به ۵ هلدینگ نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین تبدیل خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: در مرحله اول هلدینگ‌های انرژی، نفت و گاز و هلدینگ‌های عمران با صنایع، کاشی، سرامیک و سیمان و هلدینگ صنایع نوین با رایتل ادغام خواهد شد و تلاش می‌شود همه هلدینگ‌ها را وارد بورس کنیم.

شستا در کانون توجه سرمایه گذاران خارجی است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: پس از برجام ۵۰ نوع تفاهم نامه برای سرمایه گذاری در سراسر کشور داشته ایم.

لطفی تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم نامه‌ها به اجرا برسد همانطوریکه تاکنون سرمایه گذاری در باکو در حوزه دارو در آستانه انجام عملیات اجرایی و سرمایه گذاری در حوزه سیمان در عراق در آستانه بهره برداری است.

وی ابراز امیدواری کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی با همکاری شستا را در کشور شاهد باشیم چون شستا پس از برجام به عنوان کانون توجه سرمایه گذاران تبدیل شده است.

لطفی اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته بنیادهای اقتصادی متعلق به صندوق‌های بازنشستگی است و به هر حال آثارش در تولید ناخالص داخلی، اثر در زیرساخت‌ها، حفظ و امنیت شغلی توسط صندوق‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اضافه کرد: شستا سه دهه پیش با سرمایه اولیه سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان شکل گرفت و دارایی فعلی این شرکت ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

لطفی تصریح کرد: در ۹ حوزه کسب و کار و چند رشته ای به صورت بنگاهداری در نفت، گاز و پتروشیمی، دارو، سیمان، معادن، حمل و نقل، انرژی، بانک، صنایع نوین و صنایع عمومی مشغول فعالیت است.

فروش کشتی به ترکیه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری شرکت‌ها به نقطه خوبی رسیده است، اظهار داشت: همه شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند که با شستا نشست مشترک داشته باشند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در یک اقدام نخستین کشتی مسافربری تولید شرکت‌های سرمایه گذاری این سازمان در قالب یک قرارداد به یکی از شرکت‌های ترکیه به ارزش ۲۹ میلیون دلار فروخته شد.

لطفی در ادامه با بیان اینکه بنای ما استفاده از نیروهای تخصصی است نه سیاسی، تاکید کرد: شستا دیگر حیات خلوت سیاسی نیست و بنا داریم افرادی که به این شیوه آمده اند، عذر آنها را بخواهیم و با استفاده از افراد متخصص کار در این مجموعه را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: فعالیت های اقتصادی خوبی در حوزه هلدینگ‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی انجام شده است که نمونه آن را در پالایشگاه خلیج فارس دانست و در آینده نیز تاثیر آن را خواهیم دید.

تولید ۶ قلم داروی سرطانی در هلدینگ دارویی شستا

لطفی همچنین به تولید ۶ قلم داروی سرطانی در هلدینگ دارویی شستا اشاره کرد و گفت: این داروها در آینده نزدیک با حضور مسئولان رونمایی خواهند شد.

مدیرعامل شستا ادامه داد: برای فعالیت های سرمایه گذاری اقدامات خوبی در این شرکت انجام شده است به طوری که هفته گذشته با سرمایه گذاران آلمانی دیدارهایی داشتیم و امروز چهارشنبه نیز با ۴۰ نفر از تجار و سرمایه گذاران چین دیدار داریم.

لطفی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد سرمایه شستا به طور مستقیم در بورس عرضه شده است و برای مابقی شرکت‌های غیربورسی به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی برای عرضه در بورس برنامه ریزی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.