یزد- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: در دولت طرح جدیدی تا پایان طرح‌های نیمه تمام، تعریف نشده و در حال حاضر استان یزد دارای ۱۸۰۰ طرح ناتمام است که ۳۸۵ پروژه آن قابل واگذاری است ولی مابقی به دلیل اقتصادی نبودن نیازمند ایجاد مشوق‌هایی برای واگذاری به بخش خصوصی یا سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هستند.

استان یزد دارای ۱۸۰۰ طرح ناتمام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا نصیری‌زاده پیش ازظهرشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از پیش‌بینی اشتغال‌زایی در استان خبر داد واظهارداشت: با توجه به این لایحه پیش‌بینی می‌شود که در بخش فراگیر ۹ هزار شغل در استان ایجاد شود و در بخش روستایی نیز ۱.۹ درصد مشغول به کار شوند.

وی افزود :تعداد بیکاران  دارای تحصیلات عالیه استان در حال حاضر۲۰هزارو۵۴۱نفرمی باشد که ازاین تعداد۶هزارو۶۵۰نفر از انهامرد و۱۳هزارو۸۹۱نفراز انها زن بوده  و لذا توجه اصلی دولت به این بخش و به ویژه جمعیت زنان دارای تحصیلات عالی است که درصد قابل توجهی را شامل می‌شوند .

نصیری زاده تصریح کرد: دولت به دنبال ایجاد اشتغال گسترده در سال ۹۷ است، و نزدیک به ۸۰ میلیون جمعیت کشور است که از این تعداد بیش از ۶۵ میلیون و۳۸۵ هزار نفر در سن کار (بالای ۱۰ سال) هستند که از این تعداد بیش از ۲۵ میلیون و ۷۹۱ هزار نفر جمعیت فعال و ۳۹ میلیون و ۵۹۴ هزار نفر جمعیت غیرفعال هستند

وی به تشریح وضعیت لایحه بودجه سال ۹۷پرداخت و گفت: این لایحه یکی از بهترین لوایح بودجه در دوران انقلاب است و دولت در راستای حداکثر کردن منابع خود در کوتاه مدت، این لایحه را تصویب کرده که در دولت بعدی تاثیرات آن نمود پیدا می‌کند لذا شاید مردم باید پس از تصویب این لایحه متحمل فشارهای اقتصادی شوند ولی نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بابیان اینکه توسعه کشور با مشارکت تک‌تک افراد جامعه حاصل می‌شود، افزود: این مشارکت زمانی صورت می‌گیرد که از برنامه اطلاع کامل داشته باشد فقط اگر به جزئی از برنامه‌ها، ایرادات جزئی بگیرند، کل برنامه به خاطر ایرادات ناچیز زیر سؤال می‌رود.

نصیری زاده خاطرنشان ساخت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مهم است که مردم‌باور کنند دولت در راستای حداکثر کردن منافع آن‌ها گام برمی‌دارد و هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت فشاری حاصل شود و در کوتاه‌مدت یک برنامه انجام می‌دهیم و همه راضی هستند ولی اثرات آن در بلندمدت، این است که همه افراد ناراضی هستند و رسانه‌ها نقش اساسی در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند و ما اگر بتوانیم این وظیفه مهم را به‌خوبی انجام دهیم خیلی از هزینه‌هایی که بعداً باید انجام دهیم را جلوگیری می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: تدابیر اقتصادی همانند برنامه‌های خدمات شهری، زود بازده نیست که نتایج آن فردای همان روز مشخص شود لذا برای رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی کشور نیازمند زمان هستیم و پس از اجرای بودجه ۹۷ و در دولت بعدی تاثیر آن مشخص خواهد شد.

وی لایحه بودجه ۹۷ را یک برنامه علمی مبتنی بر چهار محور اصلی و همچنین تحولی عظیم در بودجه نویسی خواند و گفت: رسیدن به تعادل داخلی یا اشتغال کارآمد و و ثبات قیمت‌ها، اولین و مهمترین برنامه‌ی مورد اهتمام در این لایحه است.

نصیری زاده رسیدن به تعادل داخلی، رسیدن به تعادل خارجی، توزیع عادلانه درآمد ملی و رشد منطقی تولیدات را چهار هدف عمده اقتصادی دولت‌ها دانست و افزود: در کشور ثبات قیمت‌ها تااندازه‌ای مهار ولی در بیکاری هنوز مشکل‌داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اصلاح ساختاری در تدوین بودجه، توجه ویژه به تولید و اشتغال، توجه ویژه به عدالت اجتماعی و توجه ویژه به اولویت‌های برنامه‌ای را از ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۷ برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: دولت برای اصلاح ساختاری در بودجه کارهایی همچون، بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای را انجام داده واصلاح ساختاری در بودجه مبتنی بر عملکرد از مهمترین اقدام دولت در این رابطه است و اصلاح فرآیند توزیع اعتبارات و اصلاح فرآیند نظارت و اجرا از گام‌های بعدی این اصلاحیه خواهد بود.

وی با بیان این که ردیف‌های اصلی و متفرقه بودجه ساماندهی خواهند شد گفت : اولین کار دولت، ساماندهی ردیف‌های اصلی و متفرقه است که بر این اساس، ردیف های متفرقه از ۳۳۷ ردیف به  ۱۳۸ ردیف کاهش و ۱۹۹ ردیف دیگر حذف یا انتقال یافته است.

نصیری زاده در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرا و اتمام طرح‌های استانی اشاره کرد و افزود: در دولت  طرح جدیدی تا پایان طرح‌های نیمه تمام، تعریف نشده و در حال حاضر استان یزد دارای ۱۸۰۰ طرح ناتمام است که ۳۸۵ پروژه آن قابل واگذاری است ولی مابقی به دلیل اقتصادی نبودن نیازمند ایجاد مشوق‌هایی برای واگذاری به بخش خصوصی یا سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هستند.

نصیری زاده در مورد عدالت اجتماعی و لزوم توجه به آن، افزود: در لایحه بودجه ۹۷، فقر مطلق در کشور حذف خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود که ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار نفر زیر خط فقر مطلق با اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان یارانه به رفاه نسبی برسند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: سال ۹۶ بودجه عمرانی کشور ۷۱ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ این رقم، به ۴۱ هزار میلیارد تومان و همچنین در سال ۹۶ بودجه عمرانی استان یزد، ۴۱۹ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۷ با ۱۷ درصد کاهش به ۳۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.