دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: نمایش ساختگی آمریکایی - سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی، یک افتضاح سیاسی است.

نمایش آمریکایی - سعودی «هیلی» یک افتضاح سیاسی بود

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به ادعاهای نمایشی اخیر نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: زمانی از یک مقام سازمان ملل در مذاکره دیپلماتیک شنیدم که در سایه جنگ سعودی در یمن، حتی برخی عشایر و قبایل در این کشور به موشک  دست یافته اند.

وی با بیان اینکه نمایش ساختگی آمریکایی - سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است، گفت: از ابتدای تجاوز غیرقانونی ریاض و ابوظبی به یمن و از زمان اوباما، بارها مقامات ارشد آمریکا آشکارا اعلام کرده اند که آمریکا در جنگ یمن به عربستان سعودی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می کند.

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل ادامه داد: متاسفانه کشتار عظیم مردم مظلوم یمن طی سه سال گذشته صرفا با سلاح های جدید آمریکایی و غربی و با کمک گسترده رژیم نامشروع اسرائیل انجام شده است.

امیرعبداللهیان گفت: یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و این نمایش های نخ نمای آمریکا و عربستان خریداری ندارد؛ امروز انصارالله و متحدین یمنی آن در بهترین شرایط دفاع مشروع و مقاومت در مقابل حملات نظامی متجاوزین هستند.

وی افزود: امارات، ریاض و آمریکا با فرافکنی نمی توانند خود را با روش نظامی به مردم مقاوم یمن تحمیل کنند و شکست اقدامات نظامی در یمن، قطعی است.

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند اعلام می کند که یمن و بحرین صرفا راه حل سیاسی مبتنی بر عقلانیت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.