عضو کمیسیون انرژی مجلس از ارسال لایحه دولت به مجلس جهت بررسی تولید برق از پسماند و افزودن مبلغی به قبض برق شهروندان تحت عنوان پسماند خبر داد.

ارسال لایحه تولید برق از پسماند به مجلس/ پسماند، بهانه افزایش قبض برق شهروندان

به گزارش قدس آنلاین، احمد مرادی اظهار کرد: به تازگی دولت لایحه‌ای مبنی بر اینکه با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و وزارت کشور، پسماند زباله‌ها ساماندهی و به برق تبدیل شود را به مجلس ارسال نموده‌ است.

وی افزود: این لایحه تقدیم مجلس شده‌ است که اگر اجرایی بشود اقدامی زیست‌محیطی می‌باشد اما بنا به درخواست دولت قرار بر این شده‌است که مبلغی هم به‌عنوان پسماند زباله به قبض برق شهروندان افزوده شود که نمایندگان مجلس با این بند مخالفت کرده‌اند چرا که بر این اعتقادیم که نباید فشار بیشتری بر مردم وارد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس،گفت: در کشور پیشرفته‌ای مثل آلمان در حال حاضر بیش از ۸ هزار مگاوات برق از زباله‌های شهری تولید می‌شود، دیگر زمان آن رسیده که ما هم دراین زمینه وارد عمل شده و با ساز و کارهایی زیست‌محیطی و استاندارد‌های جهانی از پسماند زباله‌ها به تولید انرژی بپردازیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه از هر یکصد تن زباله یک مگاوات برق تولید می‌شود، گفت: اگر هر شهروند روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ گرم زباله تولید کند و این زباله‌ها به برق تبدیل شود به رقم قابل توجهی در تولید برق در کشور خواهیم رسید که این میزان می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه انرژی را رفع نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.