سمنان- استاندار سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اجرایی می‌شود.

طرح انتقال آب به استان سمنان اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی استان سمنان اظهار داشت: از مهم‌ترین معضلات استان مشکل آب است و اگر برای حل این مشکل اقدام نکنیم روز به روز شرایط بدتری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شاخص در حوزه آب استان سمنان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان سمنان است و باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه طرح‌های انتقال آب به استان سمنان یک رویکرد اساسی برای رفع مشکلات کمبود آب در استان است تصریح کرد: پروژه انتقال آب از دریای خزر یکی از پروژه‌های ملی و مهم است که موانع زیادی برای اجرای آن وجود داشت و اکنون این موانع مرتفع شده است.

وی توسعه و پیشرفت آینده سمنان را درگرو اجرایی شدن این طرح دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این طرح ملی انجام دهند.

خباز بابیان اینکه موفقیت‌های استان با همدلی و همراهی و دلسوزی مدیران استان تحقق‌یافته است تأکید کرد: در همین راستا باید بحران خشک‌سالی در استان علمی و منطقی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه بحران خشک‌سالی و کمبود آب می‌تواند آینده این نظام را به خطر اندازد اعلام کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب و اصلاح الگوهای کشاورزی نیز ازجمله اقداماتی است که برای این مهم برنامه‌ریزی‌شده است.

استاندار سمنان بخش عمده‌ای از مصرف آب را در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: کشاورزان نسبت به راه‌اندازی دستگاه‌های نوین آبیاری نیز اقدام کنند و این مهم ازنظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.